دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد اعلام کرد:

بازار بسته داخلی و نبود مرکز آزمون جاده‌ای، نقاط ضعف صنعت خودروسازی ایران

معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه برخی از آزمایش‌های مربوط به استاندارد خودرو در کشور قابل انجام نیست، گفت: متاسفانه هنوز یک مرکز آزمون جاده‌ای در کشور نداریم که به علت نبود آزمایشگاه‌های مجهز برخی از آزمایشات خودرو در خارج از کشور انجام می‌شود.
کد خبر : 7869

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا وحید مرندی‌مقدم در مراسم گشایش خط تولید وانت آریسان که صبح امروز در ایران‌خودرو تبریز انجام شد با بیان اینکه جایگاه نخست ایران در تولید کمی خودرو خاورمیانه از نقاط قوت این صنعت به شمار می‌رود، افزود: صنعت خودروی کشور دارای نقاط ضعف و قوتی است که باید برای توسعه هر چه بیشتر این صنعت در کشور مورد بررسی جدی قرار گیرند.


مرندی‌مقدم با بیان اینکه به علت برخی مشکلاتی که تحریم‌ها در چند سال گذشته برای صنعت خودروسازی کشور پدید آورد تا حدودی جهش صادراتی این صنعت بزرگ داخلی با کندی و گاهی با توقف روبرو شد، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بازار خودروی کشور انحصاری است و همین امر موجب شده تا صنعت خودروی داخلی نتواند در یک فضای رقابتی تولید و به بازار عرضه شود.


وی خواستار باز شدن بازار داخلی خودرو شد و ادامه داد: رقابت موجب پویایی و تحرک در هر صنعتی از جمله صنعت خودرو می‌شود.


مرندی‌مقدم به تدوین استاندارد و کیفیت از سوی سازمان استاندارد در داخل کشور به عنوان یکی از نقاط قوت و نرم افزارهای کارآمد برای ارتقای سطح استاندارد و کیفیت کالا‌ها و خدمات در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون در زمینه تدوین استانداردهای به روز وضعیت مناسبی داریم و استانداردهای تدوین شده داخلی کاملا هم گام و مطابق با استانداردهای به روز اروپا است.


معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ایران از چند دهه اخیر به جمع کشورهای تولیدکننده خودرو پیوسته است، اظهار کرد: باید هر چه سریع‌تر یک مرکز جاده‌ای در کشور ایجاد شود تا دیگر مجبور نباشیم آزمایشات مربوط به استاندارد و کیفیت خودروهای تولیدی خود را در خارج از کشور انجام دهیم.


وی عنوان کرد:هم اکنون برخی از کشورها که حتی تولید کننده خودرو هم نیستند، ۴ مرکز آزمون جاده‌ای دارند. این در حالی است که حتی در برخی دیگر از کشور‌ها هر شرکت خودروساز به صورت مجزا از یک مرکز آزمون جاده‌ای منحصر به فرد برخوردار است.


همچنین در این مراسم محسن صالحی‌نیا معاون صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه برای سال جاری تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی داخلی هدفگذاری شده بود، گفت: تا انتهای هفته آینده ۹۵ درصد از هدف‌گذاری‌های برنامه سال ۹۳ محقق می‌شود و شاهد تولید یک میلیون و ۱۲۰ هزار دستگاه تولید خودرو در کشور خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته