دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معاون وزیر نفت: ظرفیت تولید مواد پلیمری به 12 میلیون تن می‌رسد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: میزان تولید محصولات پلیمری کشور تا پایان برنامه ششم توسعه به 12 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
کد خبر : 77521

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مرضیه شاهدایی در افتتاح نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با اشاره به اینکه بالغ بر 200 هیات تجاری تخصصی صنعت پلاستیک از 18 کشور دنیا از این هیات بازدید کرده‌اند، افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه ایران‌پلاست در حوزه صنایع پلیمری برگزار می‌شود، اعلام می‌کنم اکنون ظرفیت تولید مواد پلیمری کشور به 7/4 میلیون تن در سال رسیده است که با راه‌اندازی طرح‌های در دست اجرا این ظرفیت تا پایان برنامه ششم به 12 میلیون تن افزایش خواهد یافت.


وی ادامه داد: امسال 3 واحد پلی‌اتیلن پتروشیمی کردستان، مهاباد و لرستان و 2 واحد پلی‌استایرن در عسلویه مجموعا با ظرفیت یک‌میلیون و 200 هزار تن در سال وارد مدار تولید خواهند شد.


به گفته وی، صنایع پلیمری کشور باید ارتباطات راهبردی و بلندمدتی را با بازارهای موجود کشور همچون صنعت خودرو، صنایع بسته‌بندی، موادغذایی و کشاورزی ایجاد کنند و بازارهای هدف جدید به ویژه کشورهای همسایه را به صورت خاص مدنظر قرار دهند.


شاهدایی تصریح کرد: بر این اساس شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از تجارب مدیریتی و بدنه کارشناسی کارآمد و توانمند خود در جهت توسعه این بخش از صنعت ارزش‌آفرین گام‌های موثری را بردارد.


وی افزود: شرکت‌ ملی صنایع پتروشیمی به منظور توسعه صنایع تکمیلی، تولید خوراک بر روی صنایع پایین‌دستی، انتقال دانش فنی و بروزرسانی تکنولوژی موردنیاز را با برنامه‌ریزی در طرح‌های جدید صنعت، مذاکرات و حضور هرچه پررنگ‌تر به عرصه‌های بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده است.


معاون وزیر نفت به فرصت مناسب برای شرکت‌های ایرانی و خارجی فعال در این صنعت در برگزاری نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها می‌توانند با ارائه پتانسیل‌ها و قابلیت‌های علمی، فنی و خدماتی اعم از خدمات فنی‌- مهندسی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات پلیمری و عرضه مواد اولیه و کالاهای ساخته و نیمه‌ساخته پلیمری زمینه همکاری‌های هرچه بیشتر و بلندمدت متخصصان این صنعت را به وجود آورند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته