دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1395 - 11:06

کره‌شمالی برنامه تسلیحاتی محرمانه خود را فاش کرد

دولت کره‌شمالی برای نخستین بار و پیش از برگزاری کنفرانس حزب حاکم که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود، اقدام به انتشار جزئیات برنامه تسلیحاتی پیشرفته خود کرد.
کد خبر : 77348

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق افشاگری دولت کره‌شمالی قرار است، پیونگ‌یانگ باوجود تحریم‌های بین‌المللی تلاش‌های خود را در راستای تجهیز موشک‌های دور برد هسته‌ای به‌کار بندد.


تا زمان افشای این برنامه‌ها دستیابی به اطلاعاتی درباره برنامه تسلیحاتی کره‌شمالی آسان نبود و کارشناسان و کشورهای غربی تنها تحلیل‌های خود را بر داده‌های ماهواره‌ها و همچنین نمونه‌برداری از ذرات هسته‌ای بعد از آزمایش‌های هسته‌ای متمرکز کرده بودند.


اکنون فرضیه‌ها پایان یافته است و کره‌شمالی در مقاله‌های مختلف به‌طور ملموس جزئیات برنامه‌های آزمایشی و دیگر فعالیت‌های خود را منتشر کرده است، جزئیاتی که نشان می‌دهند پیونگ‌یانگ در حال تولید موشک بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است.


بسیاری از تحلیلگران غربی معتقدند که دلیل افشای این جزئیات، این است که پیونگ‌یانگ می‌خواهند مردم خود و جهانیان را درباره موفقیت‌های هسته‌ای‌اش اقناع کند. با وجود این، تحلیلگران معتقدند که توان واقعی کره‌شمالی که هم‌اکنون در تحریم به‌سر می‌برد، ناشناخته است.


جان شلینگ، مهندس پرواز و متخصص در امور راه‌اندازی ماهواره‌ها به خبرگزاری رویترز گفت: «ارائه چنین نمایی از فعالیت‌های هسته‌ای از سوی کره‌شمالی تاکنون بی‌سابقه بوده است.»


وی افزود: «بیان این جزئیات نشان می‌دهد که استراتژی دیپلماتیک کره‌شمالی تبدیل به توان نظامی شده است و برای پیونگ‌یانگ این مهم است که توان خود را هر روز افزایش دهد تا همه آن را تایید کنند.»


کره‌شمالی در تازه‌ترین اقدام خود روز شنبه به‌وسیله رسانه‌های رسمی خود اعلام کرد که به صورت موفق موتور جدید آی سی بی ام (ICBM) را آزمایش کرده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: پیونگ‌یانگ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته