دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 12:17

جایزه بین‌المللی برای گردشگری کوسه‌ای + تصاویر

برنامه منحصر به‌فرد گردشگری در آفریقای جنوبی، برنده جایزه طلای نوآوری در رشته بهترین گردشگری ساحلی سال 2016 در آفریقا شد.
کد خبر : 77140

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، حرکتی به‌منظور حفظ و جلب توریست‌ها موسوم به «تعیین‌کنندگان موقعیت کوسه» (Shark Spotters) که در آفریقای جنوبی به اجرا گذاشته شده است، جایزه طلای نوآوری در رشته بهترین گردشگری ساحلی جوایز «گردشگری مسئول آفریقایی» سال 2016 را از آن خود کرد.


این برنامه منحصر به‌فرد که سازمانی به همین نام در کیپ تاون عهده‌دار آن شده، یک تهدید برای صنعت توریسم را به فرصت بدل کرده است. «تعیین‌کنندگان موقعیت کوسه» با هدف بالا بردن ایمنی گردشگران و در عین حال حفظ تعادل میان نیاز انسان‌ها و جانوران و جلوگیری از برخورد میان افرادی که برای تفریح به آب می‌زنند و کوسه‌های سفید و حفاظت از جانوران ارزشمند دریایی طراحی شده است.



در سایت سازمان «تعیین‌کنندگان موقعیت کوسه» توضیح داده شده است که با توجه به افزایش تعداد کوسه‌های سفید مشاهده شده در مناطق ساحلی کیپ تاون و در واکنش به حوادث رخ داده در منطقه و ترس و نگرانی ایجاد شده در میان گردشگرانی که قصد استفاده از آب ساحل را به ویژه در بندر False Bay دارند، دو برنامه همزمان برای بهبود وضعیت ایمنی ساحل تدارک دیده شده است.


در این برنامه تعیین موقعیت و اخطار از طریق اعلام و نصب تابلو در چند ساحل، آموزش و ایجاد تجربه بهتر رویارویی انسان با جانوران دریایی، امکان تماشای کوسه‌ها از طریق قفسه‌ها و شبکه‌های زیر آبی و ارائه راهکارهایی برای حفاظت و نگه‌داری از کوسه‌های سفید گنجانده شده است.



به گزارش کانال News24 مراسم اهدای جایزه جایزه طلای نوآوری در رشته بهترین گردشگری ساحلی پنجشنبه گذشته در محل در «بازار سفر جهان» آفریقا برگزار شده است.


در این مراسم همچنین برنامه حفظ حیات وحش موسوم به Mara Naboisho Conservancy برنده جایزه بزرگ «گردشگری مسئول آفریقایی» سال 2016 شناخته شد، «برنامه حفاظت از دشت‌های بزرگ» بوتسوانا و کنیا جایزه بهترین کمپین بازاریابی گردشگری را دریافت کرد و اداره گردشگری آفریقای جنوبی برنده جایزه بهترین روابط عمومی شد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته