دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1395 - 15:48

رتبه دوم محیط زیست در اجرای مدیریت سبز کشوری/ واکنش مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی به این خبر

مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با اینکه چرا محیط زیست ربطه دوم را در اجرای مدیریت سبز کشوری به خود اختصاص داده است، گفت: این سازمان سال گذشته حرکت افزایشی در جهت کاهش هزینه‌ها داشته و بدین ترتیب امسال این کاهش مصرف، خیلی قطره‌چکانی رخ داده است.
کد خبر : 76728

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،بنیاد شهید و امور ایثارگران موفق به کسب رتبه نخست مدیریت سبز کشوری در بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در سال 94 شده است و پس از آن سازمان محیط زیست، رتبه دوم را به خود اختصاص داد. اما سوالی که مطرح است، این است که چرا سازمان حفاظت محیط زیست که الگوی سایر نهادها و سازمان‌‌ها در حوزه توجه به محیط زیست محسوب می‌شود، امسال رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.


حمید جلالوندی، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این سوال به خبرنگار آنا گفت: شاخص‌های در نظر گرفته شده برای مدیریت سبز کشور، کاهش و مدیریت مصرف آب، انرژی، حامل‌های برق، مصرف کاغذ، ... است که باعث کاهش هزینه‌های جاری یک سازمان می‌شود. سال گذشته سازمان حفاظت محیط زیست بیشترین اقدام را در این رابطه انجام داد و امتیاز 100 را از آن خود کرد اما امسال این سازمان رتبه دوم را به‌دست آورد.


وی ادامه داد: امسال سقف امتیاز 20 شده است و هر شاخصی یک سقف امتیاز دارد ولی سازمان حفاظت محیط زیست رتبه دوم را از آن خود کرد و علت آن است که سال گذشته سازمان حرکت افزایشی زیادی در جهت کاهش مصرف داشته است. در نتیجه این کاهش مصرف بسیار قطره‌ای صورت می‌گیرد.


حمید جلاوند در پایان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان الگو برای سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها است. شایسته است که در همه جهت‌‌ها عملکرد خوبی داشته باشد. البته از این منظر چنینی وضعیتی را داشته‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته