دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1395 - 17:09
در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری؛

اعضای شورای عالی و مدیر حوزه خراسان معرفی شدند

مراسم تودیع و معارفه اعضاء، دبیر شورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر : 76475

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از حوزه، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در این مراسم با قرائت حکم مقام معظم رهبری و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله واعظ طبسی، به تبیین شاخصه‌های حوزه انقلابی پرداخت و گفت: حوزه علمیه و روحانیت ستون فقرات نظام‌اند و اگر این پشتوانه از بین برود، کشور انقلابی باقی نخواهد ماند.


حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و از اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز در سخنانی به ظرفیت های فقه جعفری در تمدن سازی اشاره و ابراز کرد: تمام علامت سئوال‌ها و نیازهای پیش روی جامعه بشری توسط فقه جعفری پاسخ داده شده است.


حجت الاسلام سید مصباح عاملی، مدیر جدید حوزه علمیه خراسان نیز در سخنانی به مولفه‌های حوزه انقلابی و کارآمد اشاره کرد و گفت: «داشتن نظام جامعه علمی پژوهشی و تبلیغی، هدفمند، زماندار با کیفیت و تحول بخش برای همه عرصه های مورد نیاز جامعه»، «حرکت متناسب با شرایط جامعه و پاسخگویی با حوادث واقعه و توقف نداشتن در ایستگاه گذشته»، «ایفای نقش و انجام رسالت روحانیت در برابر نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه»، «تعمیق و ارتقای کیفیت و در نتیجه انتخاب مسیر مجتهدپروری»، «ارتقای سطح علوم عقلی»، «ارتقای فهم سیاسی و اجتماعی» و «داشتن ملاک تشخیص حق از باطل و جریان‌های انحرافی» از مولفه های حوزه کارآمد است.


برپایه این گزارش، در این مراسم احکام اعضاء، دبیرشورای عالی و مدیر حوزه علمیه خراسان توسط رئیس دفتر مقام معظم رهبری به آنان اعطاء شد.


یادآور می شود، مقام معظم رهبری، 18 اسفند 94، با صدور حکمی، حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین سید حسن مرتضوی، رجبعلی رضازاده، مهدی مروارید، محمدباقر فرزانه و مصباح عاملی، نماینده‌ خود در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی را به عنوان اعضای شورای عالی حوزه و همچنین حجج اسلام والمسلمین فرزانه و مصباح عاملی را به ترتیب به عنوان دبیر این شورا و مدیر حوزه علمیه خراسان منصوب کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته