دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1395 - 12:01
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

بیش از 80 درصد افراد تحت پوشش سوادآموزی زنان هستند

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، گفت: در سال 94 بیش از 512 هزار نفر بی‌سواد تحت پوشش برنامه‌های سواد آموزی قرار گرفته که بیش از 80 درصد آنها زن هستند.
کد خبر : 75379

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی باقرزاده در دیدار با شهیندخت مولاوردی معاون امور بانوان رئیس جمهور، اظهار کرد: سازمان نهضت سواد آموزی در سال‌های اخیر همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترکی با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری انجام داده است.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، به میزان مشارکت زنان و دختران در برنامه‌های سواد آموزی اشاره کرد و گفت: در سال 94 قریب به 512 هزار نفر از بی‌سوادان شناسایی شده در پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد این سازمان تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گرفته‌اند که بیش از 80 درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند.


وی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال زنان و دختران از برنامه‌های سواد آموزی بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: سال گدشته قریب به 130 هزار نفر از والدین بی‌سواد دانش آموزان در قالب طرح آموزش والدین بی‌سواد دانش آموزان در مدارس تحت پوشش برنامه‌های سواد آموزی قرار گرفته‌اند.


باقرزاده با توجه به نوع مخاطبان و افراد تحت پوشش، افزود: 55 درصد افراد تحت پوشش روستاییان هستند.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به طرح مشترک سازمان نهضت سواد آموزی با معاونت امور بانوان رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: این طرح در استان‌های مجری اثرات مطلوبی در کاهش تبعیض جنسیتی و افزایش دسترسی زنان به آموزش داشته و بیش از 2هزار نفر از جمعیت عشایری تحت پوشش برنامه‌های سواد آموزی قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته