دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو هیأت مدیره خانه صنعت: موسسه آمارگیری مستقل در کشور نداریم

عضو هیأت مدیره خانه صنعت درباره کاهش نرخ تورم گفت: در کاهش نرخ تورم حرفی نیست اما این نرخ توسط یک نهاد مستقل و بی‌طرف هم ارائه نمی‌شود تا بتوان آن را با آمارهای ارائه شده مقایسه کرد.
کد خبر : 75368

آرمان خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه اکنون تورم کاهش پیدا کرده است، افزود: تقریباً می‌توان گفت که تورم شدت افزایشی گذشته را ندارد.


وی ادامه داد: در گذشته با تورم‌های 34، 28 و 26 درصدی مواجه بودیم و نرخ تورم در این مدار در نوسان بود اما اکنون دیگر آن شدت وجود ندارد و این موضوع را همه دارند به عینه مشاهده می‌کنند.


خالقی تاکید کرد: قیمت کالاهای مصرفی خانوار افزایش نداشته و تولیدکنندگان نیز قیمت کالاهای خود را افزایش ندادند و این اتفاق توسط مردم قابل لمس است بنابراین در کاهش نرخ تورم حرفی نیست.


به گفته وی چند درصد بودن این نرخ بستگی دارد به اینکه روش آمارگیری چه بوده است زیرا ما در کشور موسسه آمارگیری مستقل نداریم تا این اطلاعات و آمار توسط نهادهای بی‌طرف ارائه شوند.


عضو هیأت مدیره خانه صنعت با بیان اینکه اگر مرکز آمارگیری مستقل وجود داشته باشد، می‌توان قضاوت کرد که آمار مراکزی مانند بانک مرکزی و مرکز آمار ایران تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است، خاطر نشان کرد: آمار گرفتن در کشور نیازمند یک سری مجوزهاست و بخش خصوصی به سادگی نمی‌تواند وارد عرصه آمارگیری در کشور شود بنابراین ما مجبوریم به آمارهای موجود تکیه کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش تورم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته