دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1395 - 11:24
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با آنا خبر داد

امدادرسانی هلال احمر به 300 حادثه دیده طوفان شن کرمان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: به دلیل وقوع طوفان شن در دو شهرستان ریگان و فهرج کرمان نیروهای هلال‌احمر به 300 حادثه دیده امدادرسانی کردند.
کد خبر : 73966

ناصر چرخساز،‌ رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به وقوع طوفان شن در دو شهرستان ریگان و فهرج در استان کرمان اظهار کرد: این دو شهرستان از روز گذشته دچار طوفان شن شده که به همین منظور نیروهای امدادی در دو محور ریگان - ایرانشهر و فهرج - زاهدان 300 حادثه‌دیده را امدادرسانی کردند.


چرخساز با اشاره به عملیات‌های سیل و آب‌گرفتگی طی 24 ساعت گذشته گفت: 6 استان تهران، خراسان شمالی، سمنان،‌ فارس، کرمان و یزد دچار سیل و آب‌گرفتگی شده و 70 نفر در این رابطه امدادرسانی شده‌اند همچنین 35 مسافر به مناطق امن منتقل و 2 نفر مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.


رئیس سازمان امداد و نجات گفت: 6 واحد مسکونی متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توسط نیروهای هلال‌احمر از آب تخلیه شد، 5 نفر نیز در پایگاه‌‌های ثابت و سیار هلال‌احمر اسکان اضطراری یافتند.


وی به عملیات برف و کولاک طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: 9 استان آذربایجان شرقی، تهران، زنجان، سمنان، فارس، کردستان، گلستان، لرستان و مازندران متأثر از برف و کولاک شده و نیروهای هلال‌احمر در 10 محور به استان‌های حادثه‌دیده امدادرسانی کردند.


رئیس سازمان امداد و نجات یادآور شد: 6 مسافر نیز به دلیل برف و کولاک مصدوم شده که یک نفر به بیمارستان منتقل و 5 نفر به صورت سرپایی درمان شدند. همچنین 12 مسافر توسط نیروهای هلال‌احمر اسکان اضطراری یافته و 123 خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب