دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 اسفند 1394 - 15:43

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان: حوضه زاینده‌رود به صورت یک مجموعه به‌هم پیوسته دیده شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی همگانی در برداشت و مصرف آب گفت: در مواجهه با موضوع کم‌آبی باید حوضه زاینده‌رود به صورت یک مجموعه به‌هم پیوسته و نه به صورت استانی دیده شود.
کد خبر : 73082

به‌گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، دهمین نشست کارگروه تخصصی منابع و مصارف آب حوضه آبریز زاینده‌رود به منظور تبادل نظر درباره مدیریت و مصرف بهینه آب برگزار شد.


در این جلسه، مسعود میرمحمد صادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، بر لزوم ایجاد مکانیسم‌های کنترلی بیشتر تاکید کرد و افزود: از محدوده سد چم‌آسمان به پایین برداشت‌ها تحت کنترل است و باید در بالای چم‌آسمان هم به این سیستم کنترلی برسیم.


در ابتدای این جلسه نمودارهای مقایسه‌ای بارندگی امسال نسبت به سال گذشته و دراز مدت مورد بررسی قرار گرفت که نشان دهنده کاهش شدید باران و متعاقب آن کاهش ورودی آب به سد زاینده‌رود را نشان می‌داد.


همچنین مهرزاد احسانی، مدیر کل مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه‌های آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرز شرقی، در این نشست گفت: چنانچه در فروردین و اردیبهشت تغییری در وضع کنونی حاصل نشود، حتی در زمینه شرب با مشکل مواجه می‌شویم و سناریوهای دیگری با توجه به شرایط و بارندگی باید در دستور کار قرار گیرد.


این جلسه با حضور مدیر کل مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه‌های آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرز شرقی، مدیران آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، محیط زیست و نماینده کشاروزان استان اصفهان، هم چنین نماینده آب منطقه‌ای یزد و نماینده کشاورزان و مدیر محیط زیست استان چهارمحال بختیاری و مدیر کل مدیریت بحران و نماینده استانداری اصفهان تشکیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته