دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1394 - 10:50

ثبت رکوردی جدید در ضربات آپرکات ایران و آسیا از سوی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان

امین حاجی دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، کیک جیتسوکار بوکانی با انجام یک رکورد جدید، رکورد ضربه آپرکات کشور را به نام خود ثبت کرد.
کد خبر : 72331

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این ورزشکار بوکانی با حضور نماینده فدارسیون جمهوری اسلامی ایران با زدن ۴۷ هزار و ۱۶۳ ضربه آپرکات در مدت سه ساعت و ۲۸دقیقه و ۲۷ ثانیه رکورد کشوری در زدن ضربه آپرکات را به نام خود ثبت کرد.


وی در سالن سه هزار نفری میلاد نور بوکان و با حضور جمعی از ورزشکاران مسئولان و اکبری نماینده فدارسیون جمهوری اسلامی ایران بدون تغذیه و استراحت و با ضربه زدن به میت این رکورد را ثبت کرد.


امین حاجی درباره این رکورد گفت: «تلاش می‌کنم این رکورد جدید را نیز به ثبت برسانم.»


به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان بوکان، این ورزشکار رکوردزنی خود را از ساعت ۱۱ و ۴۶ دقیقه روز گذشته آغاز و در ساعت ۱۵ و ۱۸ دقیقه به پایان رساند.


ملارحیمی گفت: «این ورزشکار با وارد کردن ۵۳۵ ضربه آپرکات در هر دقیقه و بدون وقفه موفق به رکوردزنی در این زمینه شد.»


این برای دومین بار است که رکورد این ورزش از سوی ورزشکاران بوکانی جا به جا می‌شود. آپرکات یک نوع مشت در بوکس است که از روبه‌رو به شکم یا زیر چانه حریف زده می‌شود.


دیدار دوستانه قهرمانان ورزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با رئیس واحد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در این دیدار از قهرمانان ورزشی با قدردانی از زحمات ارزشمند این دانشجویان تشکر و بر جایگاه ورزش در جامعه و دانشگاه پرداخت و گفت: «هرچه مردم ورزشکارتر باشند، جامعه ای سالم تر خواهیم داشت.»


دکتر انور ضیائی از موفقیت‌های ورزشی دانشجویان واحد بوکان در عرصه‌های مختلف ورزشی ابراز خرسندی کرد و افزود: «باید ورزش همگانی را در جامعه و به ویژه در دانشگاه بیش از پیش تشویق کرده و با فراهم‌ آمدن‌ تسیهلات‌ بیشتر برای‌ تحصیل‌ قهرمانان‌ در دانشگاه‌ها و تأمین‌ آینده‌ ورزشکاران‌ تلاش بیشتری شود.»


ضیائی گفت: «با حمایت‌ بیشتر مسئولان‌ از قهرمانان کشوری قادر خواهیم‌ بود پرچم‌ پرافتخار جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را در میدانهای‌ ورزشی‌ بارها به‌ اهتزاز در آوریم‌«.


کمال علی خواه آذر به نمایندگی از قهرمانان دانشگاه نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، اظهار کرد: «موفقیت ورزشکاران مرهون حمایت مسئولان است و اگر این حمایتها نباشد هیچ پیروزی کسب نخواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته