دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1394 - 11:21

اجرای فاز دوم طرح ماندگار فرهنگی بوستان شهدا دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با غرس 4 هزار نهال

وجود گیاهان بر گستره این کره خاکی به عنوان قاعده هرم حیات اهمیت و ارزش خاصی دارد. فضای سبز نه تنها ریه تنفسی زمین است بلکه از نظر تاثیر روحی و روانی بر انسان‌ها در تلفیق با زندگی شهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر : 71446

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان باستان، جشن‌های خاصی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌‌گذاشتند.


در کشور ما روز درختکاری در ۱۵ اسفند هر سال برگزار می‌شود و مردم با حضور در پارک‌ها، جنگل‌ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال‌های جوان می‌کنند و با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و با این کار نمادین، در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند.


مطالب یادشده به روشنی، وظیفه تک‌تک ما را در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، به‌ویژه جنگل‌ها و مراتع و توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی، به عنوان یک وظیفه دینی و ملی، مشخص می‌کند.



در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد در ادامه اجرای طرح فرهنگی ماندگار بوستان بزرگ شهدا که با غرس ۶۲۵۵ اصله نهال به تعداد شهدای والامقام استان لرستان احداث شده است در هفته منابع طبیعی فاز دوم این طرح را با کاشت بیش از ۴۰۰۰ اصله نهال دیگر به انجام رساند.


دکتر یدالله ملکی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، در مراسم افتتاح این طرح که با حضور اعضای هیأت رئیس این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: «در ادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد و دین مقدس اسلام نیز بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین به این امر اشتغال داشته‌اند.»


وی افزود: «روز درختکاری بهانه‌ای است برای اینکه ما به محیط زیست احترام بگذاریم، آن را احیا و آن را با دقت بیشتری نگهداری کنیم و با کاشتن حتی یک نهال کوچک، کشوری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته