دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عکس‌العمل معاملات به آمار ذخایر نفتی آمریکا

پیش از این گفته شده بود قرار است روز چهارشنبه سازمان اطلاعات انرژی آمریکا آمار ذخایر نفتی این کشور را منتشر کند، از این رو میزان معاملات نفت خام و نفت برنت پس از انتشار این آمار تغییر کرد و رو به افزایش گذاشت.
کد خبر : 70736

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، بررسی آمار معاملات انجام‌شده نشان می‌دهد نفت خام و نفت برنت در ابتدای معاملات روز چهارشنبه در سطح پایین‌تری از بخش صنعت قرار گرفتند، اما جهت حرکت بازار در ادامه معاملات با واکنش معامله‌گران به آمار ذخایر منتشره از سوی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا تغییر کرد.


نفت خام آمریکا در بورس کالای نیویورک با 13 سنت افزایش، 34.53 دلار در هر بشکه بود و در آستانه انتشار آمار عرضه حدود 34.30 دلار معامله شد و پس از انتشار آمار به 33.63 دلار افت کرد اما در نهایت مجددا صعود کرد. همچنین نفت برنت در بازار لندن با 9 سنت افزایش، 36.90 دلار در هر بشکه معامله شد.


حرکت‌های اخیر قیمت نفت نشان می‌دهد که احتمالا نفت خام به کف قیمت خود رسیده و اگر تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا به کاهش سرمایه‌گذاری ادامه دهند می‌تواند امسال به سطح بالاتری از قیمت صعود کند و می‌توان گفت که این اقدام به همراه توافق تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک برای تثبیت سطح تولید ممکن است به کاهش عرضه نیز منتهی شود.


قیمت نفت در هفته‌های اخیر با امید به توافق تولیدکنندگان بزرگ در زمینه کاهش تولید برای بالا بردن قیمت‌ها با افزایش همراه شده است.


قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه پس از اینکه وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که اکثر کشورهای تولیدکننده که به اتفاق حدود 73 درصد از نفت جهان را تولید می‌کنند برای فریز تولید در سطح ژانویه توافق کرده‌اند به بالاترین سطح در دو ماه گذشته صعود کرد، اما با وجود این شرایط این اتفاق منوط به مشارکت سایر تولیدکنندگان نفت است.


البته ایران تایید کرده است که به این توافق نخواهد پیوست و به تولید نفت ادامه خواهد داد تا میزان تولیدش به حدود چهار میلیون بشکه در روز بازگردد و این را حق خود می‌داند؛ زیرا در چند سال اخیر کشورهای دیگر برای پر کردن سقف تولید از سهم ایران استفاده کرده‌اند.



انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش تولید
ارسال نظر
قالیشویی ادیب