دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1393 - 10:48
ثمری عنوان کرد

مشارکت 36 واحد دانشگاه آزاد در پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی کرنج

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: 36 دانشگاه در سه رده در پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی کرنج مشارکت داشته و به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه کمک خواهند کرد.
کد خبر : 6957

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر داود ثمری در مراسم اختتامیه دوازدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه و جمعی از معاونان وی در اهواز در حال برگزاری است، گزارش مبسوطی از نقشه راه پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی در پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی کرنج در راستای تفاهمنامه با وزارت نفت ارائه کرد.


وی پروژه ازدیاد برداشت میدان نفتی کرنج را یکی از پروژه هایی دانست که در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اتفاق افتاد و با پیگیری های مسئولان، دانشگاه آزاد به عنوان یکی از 5 دانشگاه در واگذاری میدان های نفتی به عنوان مشاور پژوهشی از سوی وزارت نفت انتخاب در مناطق نفت خیز جنوب انتخاب شد.


مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 36 واحد دانشگاه آزاد در سه رده به معاونت پژوهشی دانشگاه در این راستا کمک کرده و مشارکت خواهند کرد، گفت: در واحد امیدیه دانشگاه آزاد مرکز تحقیقات ازدیاد نفت و گاز راه اندازی شده و چند واحد از جمله واحد تهران جنوب تقاضای راه اندازی این مراکز تحقیقاتی را ارائه داده اند.



بر اساس این گزارش، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گزارش کاملی از برگزاری گردهمایی دوازدهم معاونان پژوهشی و کارگروه های تخصصی ارائه کرد و گفت: در این همایش 4 کارگروه تخصصی برگزار شد، همچنین کارگروه ویژه ای درخصوص پدیده ریزگردها در شهر اهواز تشکیل و راهکارهای کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی برای حل این مشکل ارائه شد.


واشقانی فراهانی بازدید از منطقه صنعتی دزفول و دیدار با خانواده شهدای شهر اهواز از برنامه های جنبی این همایش دانست.


مرکز تحقیقات مقابله با ریزگردها در خوزستان بزودی کار خود را آغاز می کند


دکتر امیدوار رضایی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری هم با خیر مقدم به دکتر میرزاده و معاونان وی اظهار کرد: آثار خدمات دکتر میرزاده در زمان مسئولیت وی در ستاد بازسازی جنگ در جای جای خوزستان روشن است.



وی دانشگاه آزاد را نماد حرکت انقلاب، زاده انقلاب و مردمی دانست و گفت: انقلاب در هر جایی موفق بوده، به خاطر مردمی کردن نهادهای بعد از انقلاب از سوی امام راحل است و اینکه الان غرب مقابل مردم و انقلاب سر تعظیم فرو می آورد و اصرار به مذاکره و دوستی دارد برای این است که نظام ما نظامی مردمی است.


رضایی دانشگاه آزاد را نمونه بارز در علوم روز خواند و از راه اندازی و آغاز به کار مرکز تحقیقات برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان خبر داد و گفت: این مرکز بزودی کار خود را آغاز می کند و به مشکل استان کمک خواهد کرد چراکه وظیفه دانشگاه یافتن نیازها و تقاضاها هست و به عنوان مرکز فکر و اندیشه و تولید راه حل بوده و برای بسیاری از مشکلات راهگشا است.


به گزارش آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان وی صبح امروز 14 اسفند با استقبال گرم مسئولان دانشگاهی و استانی به منظور شرکت در مراسم اختتامیه دوازدهمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری، جلسه هیات امنای استانی و ... وارد شهر اهواز شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: داود ثمری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته