دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 10:01

احتمال کاهش تولید آمریکا قیمت نفت را بالا برد

احتمال کاهش تولید نفت و گاز شیل در آمریکا و همچنین عملکرد مثبت بازارهای سهام سبب شد قیمت نفت در بازارهای جهانی شش درصد افزایش یابد.
کد خبر : 68845

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، در معاملات روز گذشته سوم اسفندماه قیمت شش درصد افزایش یافت زیرا احتمال کاهش تولید نفت شیل در آمریکا و همچنین عملکرد مثبت بازارهای سهام سبب تقویت این باور شد که قیمت نفت دیگر از این پایین‌تر نخواهد رفت.


معاملات نفت در هفته جاری در شرایطی آغاز شد که معامله‌گران به افت آمار دکل‌های حفاری در آمریکا واکنش نشان دادند. تازه‌ترین آمار صنعتی نشان می‌دهد که آمار دکل‌های حفاری آمریکا به پایین‌ترین حد خود از دسامبر ٢٠٠٩ تا کنون رسیده است.


پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی درباره کاهش ٦٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام شیل در آمریکا در سال جاری میلادی نیز به رشد قیمت نفت در معاملات دیروز کمک کرد.


فاتح بیرول رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که قیمت نفت ٨٠ دلار برای هر بشکه، برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این کالا مطلوبیت دارد اما در شرایط کنونی، احتمال افزایش قیمت نفت اندک است.


قیمت شاخص نفت خام آمریکا با یک دلار و ٨٤ سنت افزایش، به ٣١ دلار و ٤٨ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت شاخص نفت خام برنت نیز با یک دلار و ٦٨ سنت رشد، در سطح ٣٤ دلار و ٦٩ سنت تثبیت شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته