دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 12:52
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

افزایش 70 درصدی بودجه پلیس راهور پایتخت طی دو سال گذشته/ شهرداری تهران آماده حمایت از تولیدات داخلی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بودجه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ طی دو سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است خواستار همکاری بیشتر پلیس راهور با شهرداری شد.
کد خبر : 68696

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص بودجه 83 میلیاردی که روز گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران برای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصویب شد، توضیح داد: بودجه پیش‌بینی شده برای پلیس راهور نسبت به سال‌های گذشته و حتی امسال جهش بسیار بالایی داشته و بودجه راهور طی دو سال گذشته حدود 70 درصد افزایش پیدا کرده است.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به قانون الحاق 3 تبصره به بند 12 ماده 4 قانون، نیروی انتظامی مسئول تامین پرسنل نظامی، تجهیزات و مهمات است و شهرداری تهران نیازهای لجستیک معمولی مثل ابنیه، خودرو و ... را تامین می‌کند.


وی با بیان اینکه همکاری شهرداری تهران با پلیس مطلوب است، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا نیازهای پلیس راهور را شناسایی و به موقع تامین کنیم ضمن اینکه پلیس هم متقابلا در چارچوب سیاست‌های شهرداری تهران تلاش‌های خوبی داشته‌ است و باید این تلاش‌ها مضاعف شود تا یک هم‌افزایی در این بین اتفاق بیفتد.


تشکری هاشمی تصریح کرد: روز گذشته شورای شهر از پلیس خواست تا این همکاری‌ها یکسویه نباشد و حمایت متقابل از پلیس برای استقرار نظم و انضباط هم اتفاق بیفتد.


به گفته وی خواسته شورای شهر از پلیس این است که اطلاعات خودروها برای اداره جریان ترافیک شهر و برنامه‌ریزی در اختیار شهرداری قرار گیرد و قانون گذار بر مبادله اطلاعات تاکید کرده است.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ورود 50 دستگاه تاکسی هیبریدی به سامانه حمل‌و‌نقل عمومی اظهار کرد: در این زمینه با چندین شرکت قرار به امضا رساندیم و آنها قول مساعد دادند تا هر چه سریع‌تر خودروهای مورد نیاز ما را تحویل دهند.


وی افزود: این خودروها از انرژی الکتریکی و سوخت فسیلی به طور هم‌زمان استفاده می‌کنند. این تاکسی‌ها کم مصرف هستند و آلودگی بسیار کمی تولید می‌کنند به همین منظور ما از ورود شرکت‌های خصوصی به این عرصه حمایت و استقبال می‌کنیم.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شرکت‌های تحت قرارداد همگی ایرانی هستند در پاسخ به برخی از اظهار نظرات که چرا از خودروهای هیبریدی تولید شده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نشده است، توضیح داد: ما نه تنها مایل هستیم تا از تولیدات داخلی استفاده کنیم بلکه هر حمایتی لازم باشد از تولید کنندگان محصولات ملی انجام می‌دهیم اما متاسفانه بخش عمده‌ای از خودروهای بنزینی که امروز در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد در خارج از کشور تولید شده است و خودروسازان ما عمدتا کار مونتاژ را انجام می‌دهند و در کشور خودروسازی که بتواند خودرو هم‌زمان با آخرین تولیدات روز بسازد، نداریم.


وی با بیان اینکه سازندگان هستند که باید نیاز مشتری را تشخیص دهند و برای تامین نیاز مشتری حداکثر تلاش را انجام دهند، اضافه کرد: امروز تکنولوژی در تولید خودروها به سمت برق و هیبرید می‌رود و امیدواریم سازندگان داخلی در خریدهای خود حداقل به سمت خودروهای پاک قدم بردارند تا با محیط زیست سازگار باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته