دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 08:38
محسن پور سید آقایی خبر داد:

برنامه‌ریزی راه‌آهن برای رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه ترانزیت ریلی در سال ۹۵/ تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌آهن با اشاره به برنامه‌ریزی برای رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه ترانزیت در سال ۹۵ بر بسترسازی به منظور ارتقا خدمات در جهت کسب رضایت مسافران نوروزی تاکید کرد.
کد خبر : 68603

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پور سید آقایی مدیرعامل راه آهن در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه‌آهن با تاکید بر آمادگی راه‌آهن در سفرهای نوروزی به مدیران نواحی و مناطق گفت: با توجه به شروع ایام سفرهای نوروزی و رشد تقاضا برای سفر باید برنامه‌ریزی دقیق و مناسب به منظور ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت انجام و بسترسازی برای ارتقا خدمات به منظور کسب رضایت مسافران فراهم شود.


وی افزود: بررسی عملکرد راه‌آهن در یک سال گذشته در زمینه بار با ۱.۵ درصد رشد روبه‌رو شده اما همچنان در حوزه مسافری به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.


رشد ۱۲۳ درصدی ترانزیت


مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: بهترین عملکرد در سال ۹۴ مربوط به حوزه ترانزیت با ۱۲۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شده که این رقم با توجه به شرایط کشور قابل قبول بوده است.


پور سید آقایی با اشاره به رقم کل بار حمل شده در کل کشور خاطر نشان کرد: سهم راه‌آهن از حمل بار در سال ۹۴ مثبت ۱.۵ درصد بوده و در مقایسه با کل بار جابه‌جا شده در کشور نشان از رشد ۹ درصدی دارد.


وی با تاکید بر توسعه بخش مسافری بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف مسافری از جمله هواپیمایی و... باید تلاش شود تا با رفع نقاط ضعف نسبت به افزایش اقبال عمومی به استفاده از قطار برای سفر اقدام شود.


مدیرعامل راه‌آهن برنامه‌ریزی برای کاهش زمان سیر در حوزه‌های پر تردد مانند مشهد را از اولویت‌ها برشمرد و گفت: باید تلاش شود تا در کنار اقداماتی همچون دو خطه کردن خطوط، نصب علائم و سینگنالینگ در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر و با کیفیت‌تر و از همه مهم‌تر کاهش زمان سیر اقدامات لازم عملیاتی شود.


رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه ترانزیت در سال ۹۵


پور سید آقایی همچنین از برنامه‌ریزی حداقل برای رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه ترانزیت در سال ۹۵ خبرداد و گفت: انتظار داریم تا درسال آینده رقم ۱.۵ میلیون تن ترانزیت را به ۳ تا ۴ میلیون تن در سال برسانیم و تحقق این مهم همت والا و هماهنگی تمام بخش‌ها را می‌طلبد .


مدیرعامل راه‌آهن تقویت و برنامه‌ریزی به منظور پوشش بارها در محورهای مهم ترانزیتی مانند سرخس و بندرعباس را مد نظر قرار داد و گفت: رسیدن به سهم حداقل ۳ میلیون تنی در حوزه ترانزیت تحول جدی در این مناطق را می‌طلبد و بایستی مدیران به شکل جدی نسبت به اجرای کار بازرگانی در این زمینه اقدام کنند.


وی در ادامه به امضای توافق‌نامه با راه‌آهن آذربایجان برای جابه‌جایی بار از بندرعباس به دریای سیاه اشاره کرد و گفت: ۲ هدف به منظور جابه‌جایی بار از بندرعباس به قزوین و بعد آستارا و یا از طریق بندرامیرآباد در این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.


به گفته وی، توجه به ترانزیت می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مالی راه‌آهن را مرتفع کند.


پور سید آقایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای دستیابی به رشد ۲۲ درصدی حوزه مسافری در برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد: با توجه به عملکرد موجود رسیدن به این رقم تلاش گسترده‌ای می‌خواهد و لازمه آن حرکت به سمت تجاری سازی راه‌آهن و دنبال کردن بارهای جدید است.


تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای


مدیرعامل راه آهن از تقویت حوزه قطارهای مسافری و برنامه‌ریزی برای این مهم خبر داد و گفت: براساس مصوب دولت بنا داریم تا شرکت مستقل قطارهای حومه‌ای زیر نظر راه‌آهن شکل گیرد و این مساله از جمله سیاست‌های مهم راه آهن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته