دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز دور جدید همکاری ایران خودرو و دایملر مرسدس/ 1500 مرسدس بنز از تیرماه به بازار خواهد آمد

همکاری‌های شرکت آلمانی مرسدس بنز با شریک ایرانی خود، با افتتاح دفتر مشترک به صورت رسمی آغاز شد.
کد خبر : 67912

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در مراسم افتتاح دفتر شرکت ستاره ایران که با حضور سفیر آلمان در ایران و جمعی از مدیران ارشد شرکت بنز و گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، علی نمکین از واردات هزار و پانصد دستگاه مرسدس بنزدر سال آینده به ایران خبر داد.


مدیرعامل شرکت ستاره ایران گفت: طبق توافقات شرکت دایملر با شرکت ایران خودرو و از طریق شرکت ستاره ایران، شرکت مشترکی به صورت جوینت ونچر تاسیس خواهد کرد.


وی از ورود هزار و 500 تا دوهزار دستگاه از محصولات مرسدس بنز به بازار ایران در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: مشتریان می‌توانند با اطمینان خاطر از خدمات ویژه مرسدس بنز در ایران استفاده کنند.


همچنین طبق اخبار منتشر شده واردات این یک‌هزار و پانصد دستگاه خودروی مرسدس از تیرماه سال 95 به ایران آغاز خواهد شد.


وی ضمن تاکید بر انحصاری بودن قرارداد ایران خودر و با شرکت مرسدس بنز گفت: دور تازه همکاری‌های ما با بنز به صورت سرمایه‌گذاری مشترک است.


نمکین درباره ورود و تولید خودروهای بنز در کلاس‌های مختلف و با قیمت‌های سطح متوسط عنوان کرد: کلاس خودروهای بنز عمدتاً لوکس است اما مطالعاتی برای ورود محصولات با میانگین قیمت متوسط نیز انجام داده‌ایم؛ از جمله ورود برخی از کلاس‌ها به ناوگان تاکسیرانی که در فازهای بعدی همکاری محقق خواهد شد.


همچنین در این مراسم اشتفان باومن، مدیر بخش منطقه خاورمیانه شرکت مرسدس بنز، تصریح کرد: هدف اصلی این نیست که خط تولید هم اکنون راه‌اندازی شود بلکه هدف این است که اول خدمات پس از فروش بهینه و تولیدات به صورت CBU (واردات) به بازار ایران عرضه شود زیرا این امر سریعتر از CKD (مونتاژ) انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: نمی‌توان به یکباره، نسبت به راه‌اندازی خط تولید اقدام کرد و تاریخ مشخصی برای این منظور تعیین نشده است زیرا در آغاز این حرکت نیاز به مطالعه بازار وجود دارد و در آینده برنامه زمانی برای راه‌اندازی خط تولید مشخص خواهد شد.
اشتفان باومن به تجربه تولید خودروهای سری E در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به این تجربه در آینده تولید این خودرو می‌تواند از سرگرفته شود.


وی هدف اصلی همکاری با ایران خودرو را استفاده از پتانسیل‌های موجود در بازار ایران دانست و خاطر نشان کرد: با مطالعه بازار نسبت به توسعه فعالیت‌ها به صورت راه‌اندازی خط تولید در ایران خودرو در آینده اقدام خواهیم کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته