دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 15:25
نایب رییس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران:

رفع مسائل زیست‌محیطی اولویت مجلس آینده باشد/ پارلمان سلامت‌محور باشد

نایب رییس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی آینده سلامت نگر و سلامت محور باشد و در جهت رفع مسایل زیست محیطی و تامین سلامت مردم گام بردارد.
کد خبر : 67683

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عزت‌الله گل‌علی‌زاده، نایب رییس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در نشست خبری هیات‌رییسه مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مهمی را پیش‌رو داریم. در مجلس شورای اسلامی سه کمیسیون بهداشت و درمان، اجتماعی و کمیسیون آموزش و تحقیقات به مسئله سلامت می‌پردازد، بنابراین امیدواریم در مجلس آینده هم این کمیسیون‌ها برای تامین سلامت مردم فعالیت جدی داشته باشند.


وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و افراد شایسته و دارای صلاحیت را برای مجلس انتخاب کنند تا در آینده مجلسی کارآمد داشته باشیم همچنین امیدواریم مجلس شورای اسلامی آینده سلامت‌محور و سلامت‌نگر باشد.


وی افزود: با توجه به اینکه مسئله هسته‌ای و سلامت برای دولت یازدهم بسیار مهم بوده، این برنامه‌ها را در اولویت قرار داده است و دولت توانست بحران دارویی کشور را به خوبی حل کند.


وی افزود: موضوع سلامت و نظام ارائه خدمات بهداشت عمومی اهمیت ویژه‌ای داشته زیرا موضوع سلامت در دولت یازدهم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور بوده است.


گل‌علی‌زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه عوامل بسیاری در سلامتی مردم تاثیرگذار است، بر همین اساس باید مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا در کلانشهرها و همچنین وجود ریزگردها در استان‌های غربی و جنوبی مورد توجه قرار گیرد تا به سلامتی مردم آسیب وارد نشود.


نایب رییس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران یادآور شد: اجرای طرح تحول سلامت یکی دیگر از سیاست‌های دولت یازدهم بود که خوشبختانه در مورد پرداختی هزینه سلامت از جیب مردم اقدامات مثبتی صورت گرفت و پرداختی سلامت به 30 درصد کاهش یافته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته