دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1394 - 15:32
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی خبر داد:

یک میلیون تومان جریمه و سه ماه حبس در انتظار والدین بازدارنده کودکان از تحصیل

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، گفت: طبق قانون اولیای دانش آموزانی که از تحصیل فرزندان خود جلوگیری کنند، یک میلیون تومان جریمه و سه ماه حبس می‌شوند.
کد خبر : 67226

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی باقرزاده اظهار کرد: طبق قانون، اولیای دانش آموزان موظف به فرستادن فرزندان خود به مدرسه هستند و اگر پدر و مادری مانع ورود فرزند خود به مدرسه شود، آموزش و پرورش از آن‌ها در مراجع قضایی شکایت خواهد کرد که این شکایات خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.


رئیس سازمان نهضت سواد آموزی، افزود: آموزش و پرورش موظف است موانع ترک تحصیل دانش آموزان را برطرف کند اما اگر با برطرف شدن این موانع اولیای دانش آموزان از رفتن فرزند خود به مدرسه جلوگیری کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.


وی تاکید کرد: ‌ادارات آموزش و پرورش در استان‌ها از این قانون استفاده کرده و موانع حضور بچه‌ها را در مدرسه مرتفع کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علم ودانش
Germany
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
۰
باسلام نمیشه همه رو یه جور قضاوت کرد .مطمئنن خیلی از پدر ومادرها ازاینکه وضعیت مالی ضعیفی دارند نمیتوانند خرج تحصیل فرزندانشان رابدهند واز این بابت رنج میکشند ونگران اینده وبی سوادی فرزندانشان هستن تا همین چند سال پیش مدرسه ها پولی نبود وحداقل تا دیپلم همه حتی فقرا میتوانستند درس بخوانند ولی الان با هزینه های بی رویه چه موقع ثبتنام وچه در مدرسه بچه های زیادی که واقعا استعداد درس خواندن دارند بی سواد میمانند وای کاش به جای جریمه نقدی والدینشان انها راحمایت کنید والدین اگر پول جریمه رو داشتند که ان را درراه باسوادی فرزندانشان خرج میکردند.
هلدینگ شایسته