گسترش تولید اشتغالآفرین و دانشبنیان با رونق بازار/ چه نوع کالایی مصرفکننده را راضی میکند؟
رحمتعلی صابری در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا در بندرانزلی با موضوع بازار و رونق فضای کسبوکار اظهار کرد: از منظر واقعیتهای فضای کسبوکار، هر کالایی زمانی دارای اهمیت است که متقاضی و خریدار داشته باشد؛ بنابراین کالایی که دارای خریدار و متقاضی است، میتواند موجب رونق تولیدشده و از تولید دانشبنیان حمایت کند. در نتیجه رونق تولید به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کمک خواهد کرد.
وی بیان کرد: در تعریف پایهای بازاریابی، یکی از مباحث این است که کالا موجب جلب رضایت خریدار و مشتری شود، یعنی به نیاز مصرفکننده توجه داشته باشد. به این ترتیب، وقتی به خواسته مصرفکننده توجه میشود، یعنی کالا، کالایی است که با استقبال روبهرو شده و در مسیر رونق تولید قرار میگیرد.
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با تأکید بر اینکه در راستای تولید کالا باید نگاه زنجیرهوار و سلسلهمراتبی داشته باشیم، گفت: اینکه ابتدا کالا را تولید کرده و سپس به فکر بازاریابی باشیم، روش صحیحی نیست؛ بلکه ابتدا باید به فکر بازار کالا باشیم؛ چراکه با این کار رونق تولید هم به وجود خواهد آمد.
صابری یادآور شد: توجه به نیاز مصرفکننده و خریدار به معنای نادیده گرفتن استانداردهای تولید نیست، بیشک فرهنگسازی صحیح و درنظرگرفتن شاخصهای مطلوب تولید که در آن سلامت جامعه و محیط زیست و کیفیت اهمیت دارد، کالا را بهتر به مصرفکننده معرفی خواهد کرد.
این استاد دانشگاه بیان کرد: یکی از رسالتهای تولید دانشبنیان این است که به مصرفکننده این آگاهی را بدهد که در تولید به مواردی مانند محیط زیست، کمبود منابع، هزینهها و سلامت مصرفکننده و... توجه دارد. در حقیقت مواردی مانند کیفیت، سلامت، مصرف منابع، بهینهسازی انرژی و... جزء شاخصهای ارزنده رشد به شمار میروند.
وی اضافه کرد: به طور مثال در صنعت خودرو، مسیر مصرف مطلوب به سمت خودروهایی میرود که آلودگی زیست محیطی، سوختهای فسیلی و مصرف منابع کمتری دارند و به این ترتیب در آینده مصرفکننده را با مصرف بهینهتری مواجه میکنند.
صابری با اشاره به افزایش تورم جهانی و کاهش درآمد واقعی مصرفکننده تبیین کرد: وقتی از طریق تولید دانشبنیان کالای بهصرفهتری تولید و به بازار عرضه شود با استقبال بیشتری از سوی مصرفکننده مواجه خواهد شد؛ بنابراین لازم است به حلقههای تولیدِ دانشمحور و مبتنی بر تحقیق و توسعه توجه شده و کالاهای مطلوب بازار شناسایی شود.
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی با تأکید بر اینکه توجه به رونق بازار و رونق فضای کسبوکار، رونق تولیدِ اشتغالآفرین و دانشبنیان را در پی خواهد داشت، افزود: رونق تولید و اشتغالزایی شاخصهای دیگری مانند مهاجرت و... را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.
انتهای پیام/۴۰۶۲/
انتهای پیام/