دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
موسوی درگفتگو با آنا مطرح کرد:

3 راهکار مهم برای رونق تولید در سال 98

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی 98 گفت: تقویت پول ملی، اصلاح نظام توزیع و حمایت از قشر متوسط سه راهکار مهم در سال 98 برای رونق تولید در اقتصاد کشور است.
کد خبر : 369375

سید فرید موسوی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۷ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان سال رونق تولید گفت: اگر به نام‌گذاری سال‌های گذشته توسط رهبر انقلاب توجه کنیم درمی‌یابیم که اولویت اول ایشان در طی این سال‌ها موضوعات اقتصادی بوده است.


وی با تأکید بر تقویت پول ملی تصریح کرد: رونق تولید وجود نخواهد داشت مگر اینکه سه قوه با تلاشی هماهنگ برای تقویت پول ملی اقدام کنند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر به دنبال رونق تولید در فضای اقتصادی کشور هستیم، با ایجاد فضای گلخانه‌ای امکان رشد و رونق تولید را نخواهیم داشت و در این امر موفق نخواهیم بود.


نمایندهٔ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌بایست به زنجیره‌های تولید توجه ویژه داشته باشیم، تشریح کرد: نظام توزیع در اقتصاد کشور ما باید اصلاح شود، چراکه در این نظام توزیع کالا با مبلغ بالاتر به دست مصرف‌کننده می‌رسد یا در برخی مواقع کالا عملاً به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد.


موسوی با اشاره به دومین راهکار برای رونق تولید گفت: بهبود فضای کسب‌وکار یکی از مواردی است که باید برای رونق تولید مورد توجه قرار گیرد؛ هرچند کشور ما در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار فعالیت‌های مفیدی انجام داده است، اما به علت رشد سریع دیگر کشورها در بهبود فضای کسب‌وکار هرسال کشور ما چهار پله افت پیدا می‌کند که این خود گویای کندی حرکت ما در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار است.


وی با انتقاد از اقدامات جزیره‌ای در حوزه اقتصاد بیان کرد: با ادامه روند فعلی در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری امکان رونق تولید وجود ندارد و همه اقدامات اقتصادی کشور در تناقض با شعار سال خواهد بود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تقویت قشر متوسط در شرایط فعلی اقتصاد کشور به‌عنوان راهکار سوم برای رونق تولید توضیح داد: وضعیت قشر متوسط در حال حاضر هرروز بدتر می‌شود که می‌بایست برای برطرف کردن این مشکل مسئولین اقدامات لازم و مؤثر را در نظر بگیرد؛ چراکه رونق نیاز به بازار مصرف دارد وقتی قشر متوسط جامعه امکان خرید و مصرف را ندارد قطعاً رونق تولید نیز شکل نمی‌گیرد.


وی ادامه داد: این در حالی است که قشر بالای جامعه به علت نوع نگاهشان از کالاهای خارجی استفاده می‌کنند و قشر پایین جامعه به علت داشتن مشکلات معیشتی امکان مصرف زیاد کالاهای داخلی را نیز ندارند و تنها دسته‌ای که امکان استفاده و رونق دادن به بحث تولید را می‌تواند بر عهده بگیرند قشر متوسط جامعه است که باید برای این قشر تدابیر لازم را در نظر بگیرند.


انتهای پیام/4092/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب