دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 09:38

مشروعیت رویداد صدرا با حضور صنایع

مشروعیت رویداد صدرا با حضور صنایع
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی گفت: در رویداد صدرای این دانشگاه ۳۵ واحد صنعتی شرکت داشتند و در حقیقت حضور صنعت در این رویداد به آن مشروعیت بخشید.
کد خبر : 914347

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم اختتامیه رویداد صدرا با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی برگزار شد.

کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در این مراسم به فعالیت کارگروه کمیته رویداد صدرا در این دانشگاه انزلی اشاره و با قدردانی از تلاش اعضای این کمیته، اظهار کرد: در این رویداد ۳۵ واحد صنعتی شرکت داشتند و در حقیقت حضور صنعت در رویداد صدرا به این رویداد مشروعیت بخشید. به همین دلیل از مدیران این واحد‌های صنعتی قدردانی می‌کنم.

لزوم توجه به رشته‌های لجستیک تولید

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی نیز گفت: هر گاه بتوانیم ارتباط پررنگی میان صنعت و دانشگاه برقرار کنیم در این صورت هم دانشگاه و هم صنعت برنده خواهند بود؛ اما اکنون چنین نیست.

میثم عمرانی با اشاره به حضور واحد‌های صنعتی در این رویداد اضافه کرد: در همه کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی سه بحثِ زنجیره خرید، تولید و فروش وجود دارد و غالبا زمانی‌ که از صنعت و دانشگاه سخن به میان می‌آید، موضوع تولید مطرح می‌شود.

وی افزود: درباره ارتباط میان صنعت و دانشگاه باید به این نکته توجه شود که برخی رشته‌ها لجستیک تولید و حلقه واسط صنعت و دانشگاه هستند و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

صنعت به دنبال خانه امن برای رفع نیازمندی‌های خود است

مدیر‌کل استاندارد گیلان نیز بیان کرد: صنعت به دنبال خانه امن است تا نیازمندی‌های خود را برطرف سازد. امیدواریم برگزاری رویداد صدرا و رویداد‌های مشابه موجب همراهی و همگامی بیش از پیش صنعت و دانشگاه شود.

مجتبی معصوم‌نژاد ادامه داد: با توجه به قانون نظام تقویت و توسعه استاندارد، سازمان ملی استاندارد یک سازمان حاکمیتی است که زیر نظر مستقیم ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند، همه کالا‌ها و خدماتی که در کشور تولید و عرضه به کشور وارد و یا صادر می‌شود به نوعی زیر‌مجموعه سازمان ملی استاندارد است.

وی مطرح کرد: قانونگذار سازمان ملی استاندارد را ملزم کرده تا در کنار دستگاه‌های اجرایی مرتبط، استاندارد‌های مربوطه را تدوین و اجرا و خودِ سازمان نیز بر حسن اجرای آنها نظارت کند. سازمان ملی استاندارد به عنوان دستگاه خدمت‌رسان، به فعالیت دانشگاه‌ها در کنار صنعت نیاز دارد تا بتواند استاندارد‌های مناسب را تدوین کند.

مدیر‌کل استاندارد گیلان توضیح داد: سازمان ملی استاندارد و اداره کل استاندارد این آمادگی را دارد تا با کمک صنعت و دانشگاه، به بحث استاندارد‌های ملی و حتی بین‌المللی ورود کرده و نیاز صنعت را از طریق علم و دانش جامعه دانشگاهی برطرف سازد. تلاش می‌کنیم استاندارد‌هایی تدوین کنیم تا هم مشکل صنعت را مرتفع و هم نقش پژوهش‌محورِ دانشگاه را پررنگ‌تر نماید.

به گزارش آنا، رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندر انزلی ۷ تا ۹ خرداد ماه با حضور ۳۵ واحد صنعتی برگزار شد و در پایان این رویدادِ سه روزه از مدیران این واحد‌های صنعتی قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته