دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 10:20

رویداد صدرا به مدیریت معضل مهاجرت دانشجویان کمک می‌کند

رویداد صدرا به مدیریت معضل مهاجرت دانشجویان کمک می‌کند
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: برگزاری رویداد‌هایی مانند رویداد صدرا می‌تواند به مدیریت معضل مهاجرت دانشجویان و جامعه نخبگانی کمک کند.
کد خبر : 914351

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید زاهدی مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در آیین اختتامیه رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان بندرانزلی و قرارگرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان اظهار کرد: برگزاری رویداد صدرا نقطه آغازین اتصال و پیوند صنعت و دانشگاه است.

وی برگزاری رویداد صدرا را فرصتی ارزشمند برای ارتباط بیش از پیش صنعت و دانشگاه برشمرده و اضافه کرد: این رویداد فرصتی مناسب برای دانشجویان است تا با ارتباط نزدیک‌تر با واحد‌های صنعتی، مسیر اشتغال خود را هموار سازند.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به معضل مهاجرت دانشجویان اشاره و بیان کرد: برگزاری رویداد‌هایی همانند رویداد صدرا می‌تواند به مدیریت معضل مهاجرت دانشجویان و جامعه نخبگانی کمک کند.

زاهدی با تأکید بر اینکه صنعت به وجود دانشجویان کارآمد نیاز دارد، تشریح کرد: برگزاری رویداد صدرا و رویداد‌های مشابه با رویکرد‌های مناسب و معرفی فرصت‌های موجود می‌تواند در گام نخست دانشجویان و دانش‌آموختگان را در آینده شغلی‌شان رستگارتر کند.کارآفرین برتر کارآفرینی است که به صورت آزاد کار کرده و اشتغال‌زایی کند.

وی افزود: دانش‌آموختگان در بحث کارآفرینی نباید از همان ابتدا به فکر ایجاد شرکت عریض و طویل باشند؛ بلکه می‌توانند به صورت استارت‌آپی کار خود را آغاز کرده و در ادامه مسیر به فکر توسعه آن باشند. امیدواریم با بسترسازی‌ها، توسعه زیر‌ساخت‌ها و اقداماتِ صورت‌گرفته و در حال انجام توسط دولت و بخش‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف، زمینه توسعه کسب‌و‌کار برای دانش‌آموختگان فراهم شود.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به تلاش و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به ورود دانش‌آموختگان به فضای کسب‌و‌کار نیز اشاره و مطرح کرد: به نوبه خود به منظور توسعه کسب‌و‌کار در حال به‌روزرسانی زیر‌ساخت‌ها هستیم و به‌عنوان نمونه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌و‌کار‌ها در حال انجام است.

زاهدی گفت: امسال پروژه فیبر نوری را برای کل استان گیلان اجرایی می‌کنیم و دسترسی به فیبر نوری تا پایان سال برای همه دانشگاه‌ها، حوزه‌های شهری و حوزه‌های خدمات‌رسان فراهم خواهد شد.

سعید زاهدی ابراز امیدواری کرد با تداوم برگزاری این رویداد در دانشگاه انزلی دغدغه اشتغال دانشجویان مرتفع شود.

به گزارش آنا، رویداد صدرا هفتم تا نهم خرداد‌ با حضور ۳۵ واحد صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته