دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1401 - 10:23

چرا باید برنامه نویسی اندروید یاد بگیریم

برنامه نویسی آندروید یا اندرویدنویسی در طول سال‌ها، محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است. در نتیجه این محبوبیت، تقاضای زیادی را در بازار کار برنامه نویسی آندروید ایجاد کرده است.
کد خبر : 669566
رپرتاژ


به گزارش خبرگزاری آنا، برنامه نویسی آندروید یا اندرویدنویسی در طول سال‌ها، محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است. در نتیجه این محبوبیت، تقاضای زیادی را در بازار کار برنامه نویسی آندروید ایجاد کرده است.


برنامه نویسی آندروید یکی از پرتقاضاترین مسیرهای شغلی حال حاضر دنیا است؛ زیرا علی‌رغم کاهش منابع مصرفی و کاهش هزینه‌ها، درصد موفقیت بالایی را نصیب کارفرمایان می‌کند.


با یادگیری اندروید و ایجاد اپلیکیشن‌ها، نه تنها می‌توانید روی زندگی افراد زیادی تأثیر بگذارید، بلکه می‌توانید برای خود شغلی ایجاد کنید و با درآمد حاصل از آن زندگی خود را اداره کنید. برنامه نویسی اندروید نه تنها به شما امکان می‌دهد در 500 شرکت معتبر و ثروتمند شغلی پیدا کنید، بلکه می‌توانید به عنوان یک فریلنسر کار کنید و با ایجاد برنامه‌های خود یک کارآفرین شوید اما چه دلیل وجود دارد که برنامه نویسی آندروید یا اندرویدنویسی را انتخاب کنیم؟ ویژگی‌های اندروید چیست؟ و چه کسی می‌تواند در این زمینه برنامه نویس ماهری باشد؟


چرا برنامه نویسی آندروید این همه طرفدار دارد؟


سیستم عامل اندروید بزرگترین پایگاه نصب شده در میان پلتفرم‌های مختلف موبایل در سراسر جهان است. صدها میلیون دستگاه تلفن همراه در بیش از 190 کشور جهان از اندروید پشتیبانی می‌کنند.


اندروید تا پایان سال 2021 حدود 71 درصد از سهم بازار جهانی را تصاحب کرد و این روند هر روز در حال افزایش است. شرکتی به نام Open Handset Alliance برای اولین بار اندروید را توسعه داد که بر اساس نسخه اصلاح شده هسته لینوکس و سایر نرم‌افزارهای منبع باز است.


گوگل از این پروژه در مراحل اولیه حمایت مالی کرد و در سال 2005 کل شرکت را تصاحب کرد. در سپتامبر 2008، اولین دستگاه مجهز به اندروید در بازار عرضه شد. اندروید به دلیل ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، بر صنعت سیستم عامل موبایل مسلط شده است. اندروید، کاربرپسند است، از پشتیبانی اجتماعی عظیمی برخوردار است، قابلیت سفارشی‌سازی بسیار خوبی را فراهم می‌کند و همچنین تعداد زیادی از شرکت‌ها گوشی‌های هوشمند سازگار با اندروید می‌سازند. در نتیجه، بازار شاهد افزایش شدید تقاضا جهت برنامه نویسی آندروید برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل می‌باشد.


چرا اندروید را انتخاب کنیم؟


اندروید یک پلتفرم ترجیحی (Preferred platform) است زیرا به تجربه فنی خاصی نیاز ندارد و مسلط شدن بر این پلتفرم را برای توسعه‌دهندگان با مهارت‌های مختلف آسان‌تر می‌کند.


فروشگاه Google Play مملو از 2.6 میلیون برنامه اندرویدی است و بسیاری از این برنامه‌ها یا خیلی ارزان هستند و یا دارای دانلود رایگان می‌باشند. در ادامه برخی از مزیت‌هایی که سبب انتخاب اندروید می‌شود را آورده‌ایم.



  • وقتی کسب‌وکارها قصد راه‌اندازی یک برنامه جدید را دارند، توسعه اندروید مزیت مقرون‌به‌صرفه بودن را به آن‌ها ارائه می‌دهد و دسترسی و دامنه بهتری برای تبلیغ دارد. در نتیجه، برای برنامه نویسی آندروید طیف وسیع‌تری از فرصت‌ها را پیدا می‌کنند.

  • یکی دیگر از مزیت‌های انتخاب اندرویدنویسی نسبت به سایر سیستم عامل‌ها این است که نیازی به پرداخت هزینه ابزارهای SDK یا هزینه سالانه به عنوان یک طراح را ندارد.

  • برنامه‌های اندروید، پس از توسعه و آزمایش، تنها یک روز طول می‌کشد تا در فروشگاه Google Play تأیید و اجرا شوند.

  • اندروید یک گزینه همه‌کاره برای توسعه برنامه است زیرا به شما امکان می‌دهد پلتفرم‌های مختلفی مانند اوبونتو را هدف قرار دهید. Kotlin زبان رسمی است که توسط گوگل برای توسعه اپلیکیشن اندروید ساخته شده است. می‌توانید برنامه‌هایی را با استفاده از Kotlin توسعه دهید تا بر روی سیستم عامل‌های دیگر مانند نسخه‌های دسکتاپ iOS و Java نیز اجرا شوند.

  • هر برنامه نویسی دوست دارد برنامه‌ای که می‌سازد دارای ویژگی‌های غنی و انعطاف‌پذیر باشد. به عنوان یک پلتفرم منبع باز، اندروید به شما امکان می‌دهد برنامه‌های اندرویدی خود را سفارشی کنید تا به راحتی ویژگی‌ها و عملکردهایی را که ممکن است کاربران شما به آن نیاز داشته باشند، ترکیب کنید؛ از اینرو برنامه نویسی آندروید و یا اندرویدنویسی یکی از بهترین انتخاب‌هاست.


images_1657989108.jpg


چه کسی می‌تواند یک برنامه نویس اندروید شود؟


برنامه نویسی اندروید یک چشم انداز خوب شغلی، در حال ظهور است. زیرا مسیر تبدیل شدن به یک اندرویدنویس موفق در مقایسه با پلتفرم‌های دیگر برای توسعه برنامه نسبتاً ساده‌تر است.


اگر درک اولیه‌ای از نحوه کار برنامه نویسی دارید، یک آموزش ساده برنامه نویسی اندروید به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهید و به طور خاص بر روی استفاده از اندروید برای توسعه برنامه تمرکز کنید.


بنابراین، هر توسعه‌دهنده مبتدی با مجموعه‌ای از مهارت‌های اولیه در ساخت برنامه‌ها، با استفاده از اندروید می‌تواند به یک برنامه نویس آندروید و یا اندرویدنویس تبدیل شود.


برنامه نویسی آندروید را از کجا شروع کنیم


قبل از شروع برنامه نویسی اندروید باید بازار کار آن را به خوبی بررسی کنید و نحوه ی فعالیت رقبای این سیستم عامل و همچنین همکاران خود در این حوزه را به خوبی بشناسید.


بعد از آن نوبت یادگیری زبان های برنامه نویسی آندروید و شناخت پلتفرم های مورد نیاز آن است.


اولین قدم در این راه هم شروع یادگیری زبان های برنامه نویسی این حوزه است، که ما در ادامه بهترین زبان های برنامه نویسی مورد نیاز برای شروع برنامه نویسی اندروید را به شما معرفی میکنیم.


برای یادگیری هر یک از این زبان ها می توانید به یک بوت کمپ برنامه نویسی معتبر و حرفه ای مثل مپصا اچ آر مراجعه کنید. بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر علاوه بر آموزش های حرفه ای برنامه نویسی، شما را با چالش های انجام یک پروژه ی واقعی آشنا می کند و در نهایت برای استخدام به مجموعه های معتبر معرفی خواهید شد.



زبان های برنامه نویسی آندروید


چندین زبان برنامه نویسی هستند که برای برنامه نویسی آندروید شناخته شده اند. اما در این بین 2 زبان وجود دارد که بیشتر از بقیه در توسعه اپلیکیشن های اندروید به کار برده می شوند. این 2 زبان برنامه نویسی عبارت اند از:



  1. جاوا (Java)



جاوا اصلی ترین زبان برنامه نویسی اندروید به حساب می آید و ابتدا جاوا تنها زبان رسمی برای توسعه اپلیکیشن اندروید بوده است، تا وقتی که زبان برنامه نویسی کاتلین (Kotlin) وارد کار شد.


این زبان برنامه نویسی بیشترین پشتیبانی را توسط گوگل دارد و بسیاری از برنامه های موجود در پلی استور (Play Store) با جاوا ساخته شده اند.


در مجموع جاوا با تمام نواقص و ویژگی های مثبتی که دارد یک زبان عالی برای تجربه ی لذت بخش توسعه یک اپلیکیشن اندروید است.


شما می توانید خیلی راحت آموزش جاوا ببینید و فعالیت خودتان را در حوزه برنامه نویسی آندروید شروع کنید.



  1. کاتلین (Kotlin)



کاتلین یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که به طور کامل با جاوا سازگار است و می تواند در آینده به عنوان زبان جایگزین جاوا در برنامه نویسی آندروید استفاده شود. Kotlin می تواند با جاوا تعامل داشته باشد و بر روی ماشین مجازی جاوا اجرا می شود. همچنین با Kotlin می توان به تمام کتابخانه های جاوا دسترسی داشت.


Kotlin بیشتر برای توسعه اپلیکیشن های اندروید، اپلیکیشن های تحت وب، اپ های دسکتاپ و اپلیکیشن های سمت سرور (server-side) استفاده می شود. این زبان برنامه نویسی، برای هر کسی که می خواهد در این حوزه فعالیت کند انتخاب عالی ای خواهد بود.


به طور کلی می توان گفت کاتلین در مقایسه با جاوا برای مبتدیان بسیار ساده تر است و در نتیجه می تواند به عنوان یک نقطه شروع برای توسعه اپلیکیشن اندروید استفاده شود. البته کاتلین هنوز هم زبان مرسومی برای این کار نیست و همچنان جاوا یکه تاز برنامه نویسی آندروید است.




انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته