دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1401 - 11:46
نجفی بررسی کرد؛

چرا دانشگاه آزاد اصفهان نیازمند رشته‌های هنر و گردشگری است؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دلیل اینکه این دانشگاه نیازمند رشته‌های هنر و گردشگری است را تشریح کرد.
کد خبر : 668981
نجفی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، پیام نجفی در کارگاه آموزشی «بررسی مسائل آموزشی و پژوهشی علوم انسانی و هنر» گفت: اصفهان شهری تمدن‌ساز، هنرپرور و هنرخیز است و به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور شناخته می‌شود، از این رو باید رشته‌های جدید و تخصصی در حوزه هنر و گردشگری به واحدهای دانشگاهی این استان اضافه شود.


وی افزود: آب و هوا و خاک اصفهان هنرخیز بوده و شعر، ادبیات، موسیقی، صنعت‌گری، معماری و صنایع دستی همه تجلی هنری ظریف و خاص مردمان اصفهان بوده و مهم‌ترین ویژگی اصفهان فراگیر بودن هنر و صنعت در تمام وجوه و رشته‌های متنوع و مختلف و نه فقط در یک رشته خاص است، از این رو باید دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان میزبان رشته‌های متنوع در حوزه هنر و گردشگری باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به طرح پویش به‌عنوان زمینه‌ساز اشتغال دانشجویان خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از فرصت‌های شغلی شناسایی شده توسط دانشگاه، امکان جذب و استخدام در صنایع و مؤسسات، امکان بهره بردن از کمک هزینه تحصیلی ازجمله مزایای طرح پویش است.


نجفی با بیان اینکه باید نگاه متفاوتی را به هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانشگاهی داشته باشیم، ادامه داد: جوانان کشورمان به درستی هدایت تحصیلی نمی‌شوند، این در حالی است که کشورمان در حوزه‌های مختلف نیاز به استعداد دارد، از این رو برخی رشته‌ها مورد کم‌توجهی جوانان قرار گرفته است.


وی بیان کرد: تجربه تأسیس مرکز هدایت تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به خوبی نشان می‌دهد که با نیازسنجی و معرفی درست و دقیق رشته‌های دانشگاهی می‌توان داوطلبان را به رشته‌های مختلف هدایت و از تراکم در یک رشته و کم‌توجهی به رشته دیگر جلوگیری کرد و این یعنی کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در رشته‌های مختلف دانشگاهی.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تبیین کرد: رشته‌هایی که مشمول طرح پویش هستند، تنها محدود به رشته‌های فنی نبوده و رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و بالاخص علوم انسانی نیز در این مقوله مشارکت دارند، در این راستا ارتباط مؤثر و سازنده‌ای با نهادهای مختلف استان داشته‌ایم و دانشجویان بسیاری در این طرح حضور دارند و در سال تحصیلی جدید با گسترش و افزایش چشمگیری مواجه خواهند شد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته