تعامل دانشگاه و خانواده شرط اثرگذاری مراکز آموزش عالی در کشور
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از کازرون؛ امیر قائدی در کمیته تعامل دانشگاه و خانواده که با حضور استادان دانشگاه، اندیشمندان و صاحبنظران علمی شهرستان در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاهها اثربخشترین رویدادهای مختلف از جمله علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دارند و در مسیر تحول و تکاملشان چهار نسل را پشت سر گذاشتهاند.
وی افزود: دانشگاه نسل اول آموزشمحور، پژوهشمحور، کارآفرین و تحولآفرین که جزء بهروزترین دانشگاهها بوده و چهار بخش تعریف شده دانشگاهی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با اشاره به اهمیت دانشگاهها در تصمیمهای مهم و اساسی کشور ادامه داد: میخواهیم در سطح کشور و حتی جهان اثربخش باشیم و لازمه این شکوفایی و پیشرفت، انجام تحقیقات و پایاننامهها و تعامل میان دانشگاه با خانوادههاست.
برگزاری نشست تعامل دانشگاه و خانواده به صورت ماهانه
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون هم در این جلسه با ارائه گزارش و توضیحاتی پیرامون آییننامه تشکیل کمیته تعامل دانشگاه و خانواده بیان کرد: بنا داریم که این نشست به صورت ماهانه و مستمر برگزار شود.
علی اکبر عارف، هدف از برگزاری این کمیته را ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه و خانواده دانشجویان دانست و ادامه داد: با ایجاد کمیته معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و مشارکت با آنها میتوان آسیبها و فرصتها را بررسی و راهکارهایی ارائه کرد.
مسئول حوزه نمایندگی ولیفقیه در ناحیه مقاومت بسیج کازرون هم در نشست کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی کازرون، از خانواده بهعنوان کوچکترین واحد اجتماعی یاد کرد و افزود: در مرحله نخست هر مجموعه اعم از دانشگاه، مدرسه و هر محیط علمی و فرهنگی باید ابتدا خانواده خود را با معیارهای فرهنگی آشنا کند تا عاری از مسائل ضدارزشی و ضدفرهنگی باشد و سپس سراغ دیگر اقشار برود تا روند تبلیغی ما روحانیون و مدرسین دانشگاه به عنوان هدایتگر جامعه دچار خدشه نشود.
حجتالاسلام رسول محمدی تشریح کرد: باید خانوادههای خود را با محیط دانشگاه بیشتر آشنا کنیم و زمینه اعتمادسازی را فراهم آوریم و ازبرنامههایی که مراودات فرهنگی، علمی و ادبی میان خانوادهها و محیط علمی را افزایش میدهد استفاده کنیم.
انتهای پیام/4078/4117/
انتهای پیام/