دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1401 - 09:26
دبیر سابق کمسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

استقرار عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باید آگاهانه عملی شود

دبیر سابق کمسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استقرار عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باید مدبرانه، آگاهانه و هنرمندانه عملی شود.
کد خبر : 668423
حسن بنیانیان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، حسن بنیانیان در نشست فرهنگی با موضوع تربیت اجتماعی با تأکید بر آراستگی و شئون رفتاری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: استقرار عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باید مدبرانه، آگاهانه و هنرمندانه عملی شود که اجرای این حکم الهی عامل تقویت باورهای دینی و گسترش گرایش مردم به سایر احکام الهی می‌شود.


وی عنوان کرد: باید فرهنگ گفتمانی ایجاد کنیم و نقش و مسئولیت هر فرد در آن تعریف شده باشد و افراد با تحلیل دقیق نقش خود در این مسیر به بهترین شکل گام بردارند. همه باید در شرایط فعلی با همفکری و همگرایی بهترین راهکارها را در عرصه فرهنگی ارائه و در عمل متعهدانه به اجرای ایده‌آل آن کمک کنیم.


دبیر سابق کمسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: دانشگاه‌ها در ایران باید کنار توجه به مسائل آموزشی در زمینه فرهنگی نیز یاری‌رسان دانشجو باشند و این مصداق دانشگاه تربیت محور است.


بنیانیان متذکر شد: یکی از مهم‌ترین عوامل نبود پیشرفت در دانشگاه، کاربردی نبودن برنامه‌های فرهنگی توسط برخی نهادهای فرهنگی دانشگاه بوده، از این رو مسئولان واحدهای دانشگاهی باید فعالیت‌های فرهنگی را در دانشگاه مدیریت و هدایت کرده و نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به آنان کمک کنند.


دبیر سابق کمسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وظیفه استاد دانشگاه صرفاً تأکید و توسعه رویکردهای علمی نیست؛ بلکه باید رویکردهای فرهنگی را نیز در کنار رویکردهای علمی به‌کار بگیرد، چراکه دانشگاه دین‌مدار، انقلابی، تمدن‌ساز، با فضیلت، مرجعیت‌ساز، عدالت‌آفرین، الهام‌بخش، حل مسئله، کارآفرین، تمدن‌ساز و عفیف از اهداف سند دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی تأکید کرد: در برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه باید از اقدامات نمایشی پرهیز شود و هدف اصلی در هر برنامه‌ای تأثیرگذاری فرهنگی باشد، زمانی که به تربیت و فرهنگ‌سازی جامعه توجه کنیم و مردم را در این راه اقناع و همراه سازیم، نیاز به وضع قوانین متعدد به شدت کاهش می‌یابد.


بنیانیان مطرح کرد: افراد در جامعه تحت تأثیر فرهنگ هستند و متناسب با جایگاه و خصوصیات خود در تغییرات فرهنگی جامعه نقش ایفا می‌کنند، از این رو باید به آگاه‌سازی، فرهنگ‌سازی و حساس کردن افراد نسبت به مسائل عمومی جامعه تلاش و از طریق پیوست‌های فرهنگی مسئولان دانشگاه را نسبت به ضرورت تغییرات فرهنگی آگاه کنیم تا آنان از قدرت تأثیرپذیری خود در راستای تغییر فرهنگی بهره بگیرند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته