دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 16:13
وزیر نیرو تاکید کرد

توسعه صادرات غیرنفتی با نیروگاه‌سازی

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه بازارهای بین‌المللی یکی از وظایف گروه مپنا است، گفت: صادرات غیرنفتی باید افزایش یابد که این امر از طریق صنعت نیروگاه‌سازی امکان‌پذیر خواهد بود.
کد خبر : 6673

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،‌ حمید چیت‌چیان در حاشیه افتتاحیه دستاوردهای گروه مپنا با بیان اینکه مشکلات عرصه نیروگاه‌سازی زاییده مشکلات اقتصادی است، ‌افزود: باید در این زمینه چاره‌جویی شود چراکه در غیر این صورت صنعت دچار مشکل می‌شود.


وی تصریح کرد: گروه مپنا باید در توسعه صادرات و بازارهای بین‌المللی تلاش بیشتری داشته باشد و این انتظاری است که وزارت نیرو دارد.


چیت‌چیان با تاکید بر اینکه از 73 هزار مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاه‌ها، بیش از 35 هزار مگاوات متعلق به مپنا است، ادامه داد: وزارت نیرو همچنان به حمایت‌های خود را از مپنا ادامه می‌دهد چراکه این مجموعه سرمایه ملی است و باید در سطح جهانی بدرخشند.


وزیر نیرو با بیان اینکه توان ساخت نیروگاه در کشور باعث توسعه اقتصادی و پایداری می‌شود، اظهار کرد: مپنا تاکنون بازار بزرگی داشته اما برای ادامه کار حتما نیازمند ارتقای رقابت‌پذیری است تا دچار کهولت نشود.


وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو 25 سال پیش مپنا را پایه‌گذاری کرد، گفت: در آن زمان این مساله حفظ شد که باید زیرساخت‌های آب و برق فراهم شود و در نتیجه امروز می‌بینیم در میان 40 کشور عرضه‌کننده این خدمات مطرح هستیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: برق مپنا وزیر نیرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته