دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران: وضع عوارض بنزین در شهر‌های بزرگ آلودگی هوا را کم می‌کند

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه دولت افزایش ۳۶ درصدی مالیات بر عملکرد را در لایحه بودجه ۹۵ در نظر گرفته است، عنوان کرد: سوال اینجا است که این رقم از چه محلی باید وصول شود و در واقع بار فشار مالیاتی روی دوش بخش خصوصی خواهد بود.
کد خبر : 66328

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، پدرام سلطانی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به سهم زیادی از درآمد بودجه سال 95 دولت از محل وصول مالیات اشاره و تاکید کرد: مهمترین مشکل بخش خصوصی مالیات است زیرا دولت بیش از 36 درصد در عملکرد سال 94 مالیات‌ها را افزایش می‌دهد.


وی ضمن تاکید بر اینکه ما باید با این میزان افزایش مالیات مخالفت کنیم، افزود: دولت هیچ روشی برای افزایش مالیات تعیین نکرده و چگونگی وصول آن را روشن نساخته است بنابراین قطعاً فشار مالیاتی روی دوش بخش خصوصی خواهد ‌افتاد.


سلطانی درباره بزرگ شدن بدنه دولت اظهار کرد: اگر بزرگ شدن دولت در بخش‌های عمرانی و رفاهی باشد، خوب است اما اگر به معنی افزایش تعداد کارمندان و حقوق آنها باشد، نباید این موضوع را تائید کنیم.


وی ادامه داد: مهم آن است که بودجه شرکت‌های دولتی مرتب در حال افزایش است و اکنون بیش از دو برابر شده است.


به گفته این عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران دولت در این لایحه برای آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی برنامه‌ای ندارد در حالی که در شهرهای بزرگ می‌توان با وضع عوارض بنزین، درآمد حاصله را صرف توسعه حمل و نقل عمومی و مقابله با آلودگی هوا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته