دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1401 - 09:58
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

بکایی: دانشگاه آزاد ظرفیت خوبی برای دانش‌بنیان شدن اقتصاد دارد/ دفاتر طراحی و صنعت مکمل تولیدات علمی دانشگاه هستند

جانشین وزیر کشور در امور روست‌ها گفت: دانشگاه اکنون دارای توانمندی‌های بسیار خوبی است که اگر ما بتوانیم در غالب یک کار جمعی این توانمندی‌ها را در حوزه‌هایی که مورد نیاز کشور است به کار بگیریم بنظر می‌رسد که اقدام بسیار خوبی جهت دانش‌بنیان شدن اقتصاد صورت گرفته است.
کد خبر : 663001
حضور دبیر شورایعالی فضای مجازی و جانشین وزیر کشور در امور روستاها در نمایشگاه رویداد ملی عصر امید

مجید بکایی جانشین وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، درمورد ارزیابی خود نسبت به نمایشگاه عصر امید اظهار کرد:‌ دانشگاه آزاد یک حرکت علمی بسیار گسترده را در حوزه‌های مختلف آغاز کرده است، از دانشمندی مانند آقای دکتر طهرانچی که خودشان در صنعت هم حضور داشتند و اطلاعاتی زیادی در فناوری دارند این انتظار می‌رفت که یک حرکت بسیار عظیم علمی در دانشگاه آزاد شروع کنند.


او ادامه داد:‌ دانشگاه اکنون دارای توانمندی‌های بسیار خوبی است که اگر ما بتوانیم در غالب یک کار جمعی این توانمندی‌ها را در حوزه‌هایی که مورد نیاز کشور است به کار بگیریم بنظر می‌رسد که اقدام بسیار خوبی جهت دانش‌بنیان شدن اقتصاد صورت گرفته است.


جانشین وزیر کشور تاکید کرد: دانشگاه آزاد عرضه کننده فناوری است، امام مصرف کننده فناوری صنعت و دفاتر طراحی هستند، اگر مجموعه این دو با یکدیگر شکل نگیرند و ارتباط وسیعی نداشته باشند، دانشگاه آزاد به تنهایی قادر نخواهد بود به اقتصاد دانش‌بنیان دست پیدا کند.





سردار بکایی با بیان اینکه اکنون در کشور نیاز به یک نظام نوآوری داریم، گفت:‌ معنای نظام نوآوری این است که فاصله ایده تا محصول باید با حداقل زمان، بالاترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت طی شود، در نظام نوآوری دانشگاه، ‌دفاتر طراحی و صنعت هر کدام نقش خاص خود را دارند، ‌ به طور مثال اگر شرکت‌های دانش‌بنیان نقش خود را به خوبی ایفا نکنند دانشگاه‌ها نهایتاً تا برخی مقاطع می‌توانند خوب عمل کنند که از آن با عنوان نمایش فناوری یادم می‌کنیم و لی فاصله نمایش فناوری تا تجاری‌سازی آن بر عهده شرکت‌های دانش‌بنیان است.


او ادامه داد:‌ بنابراین اگر بخواهیم اقتصاد دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهیم که مدنظر رهبر انقلاب است و باید به آن پرداخته شود، نیاز است که مجموعه‌های مختلف را به خوبی اداره کنیم، ‌پل ارتباطی صنعت و دانشگاه و صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان واحدهای تحقیق و توسعه در صنعت هستند که متأسفانه صنایع ما خیلی در مسئله تحقیق و توسعه اقدام قابل توجهی انجام نداده‌اند.


جانشین وزیر کشور با اشاره به اینکه واحدهای مذکور نیاز به صرف هزینه و امکانات دارند، ‌ تصریح کرد:‌ تهیه امکانات لازم برای واحدهای تحقیق و توسعه سبب می‌شود که دیگر از خارج کشور خودرو وارد نکنیم، بسیاری از تلاش‌هایی که جوانان ما در شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌دهند بی حاصل می‌شود چرا که بعد از پایان پروژه‌های خود تازه باید به دنبال جذب مشتری برای محصول‌شان باشند.


سردار بوکایی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان یک سیستم است، گفت: اگر در این سیستم هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد ما از ظرفیت‌های بسیار بزرگی که در کشور داریم می‌توانیم به نحو احسن استفاده کنیم.


انتهای پیام/۴۰۱۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته