دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آذر 1394 - 12:04

امام جمعه اسدآباد: پژوهش و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اسدآباد گفت: علم و پژوهش در کشور یک موضوع جدی است و طبق فرموده مقام معظم رهبری تحقیق علمی فقط به معنای فراگیری و تقلید نیست، تحقیق ضد تقلید است.
کد خبر : 56563

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید موسی حسینی مجد در مراسم تجلیل از پژوهشگران و محققان بر‌تر واحد اسدآباد که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور پروفسور میرزایی رئیس دانشگاه سید جمال و جمعی از استادان پژوهشگر و محقق واحد اسدآباد در دفتر امام جمعه شهرستان اسدآباد برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه علم زمانی ارزشمند خواهد شد که به بررسی نیازهای جوامع بشری به ویژه جوامع اسلامی بپردازد و به آن پاسخ دهد و این میسر نخواهد بود مگر با تحقیق و پژوهش هدفمند و تاثیرگذار.


فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه بزرگ‌ترین رسالت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام پژوهش به همراه دانش روز دنیا است، اظهار کرد: دانشگاهیان و متفکران جامعه باید در راستای تعالی و رشد جامعه بیش از پیش به مقوله پژوهش توجه داشته باشند.


مسعود بکایی افزود: با توجه به شرایط روز دنیا نیاز امروز یک جامعه دینی باید تحقیق و پژوهش در زمینه‌های «شناساندن اسلام واقعی» و دیگر مسایل دینی باشد، چرا که امروزه شاهد وقایعی هستیم که برخی سودجویان سعی در مخدوش کردن چهره واقعی اسلام دارند.


وی ادامه داد: علم همراه با پژوهش به خوبی به بررسی نیازهای جامعه می‌پردازد و مشکلات را به صورت مسئله مطرح می‌کند و برای رفع آن نیز راهکار ارائه می‌دهد.


بکایی: با توجه به شرایط روز دنیا نیاز امروز یک جامعه دینی باید تحقیق و پژوهش در زمینه‌های «شناساندن اسلام واقعی» و دیگر مسایل دینی باشد، چرا که امروزه شاهد وقایعی هستیم که برخی سودجویان سعی در مخدوش کردن چهره واقعی اسلام دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد هم تحقیق و پژوهش را لازمه کشور دانست.


ایرج حیدری تحقیقات و فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان و تولید ثروت از علم و فناوری را سرآمد برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اولویتهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است.


در ادامه مراسم مدیر پژوهشی واحد اسدآباد با توجه به فعالیتهای چشمگیر این واحد در زمینه پژوهشی و ایجاد مقالات علمی در نشریات داخلی و خارجی، مهم‌ترین دستاورد پژوهشی واحد اسدآباد را تولید خودروی زائربر برقی مطابق با استانداردهای جهانی دانست و گفت: این خودرو به مدت ۲۲ روز کاری طراحی و ساخته شده است که در این خودرو از رینگ‌های تفلونی با مقاومت بالا‌تر و وزن بسیار سبک‌تر در محور عقب استفاده شده که چابکی خودرو را افزایش می‌دهد و همچنین سختی پیچشی و خمشی شاسی خودرو بهینه سازی شده تا با توجه به سبکسازی وزن در مسیرهای دورانی، آسیبی به نقاط اتصال قاب شاسی وارد نشود.


مهندس مهدی عسگری کیا اعتبار هزینه شده برای طراحی و ساخت این خودرو را ۲۵۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: در صورت تولید انبوه قیمت آن به بین ۱۲۰ تا۱۴۰ میلیون ریال می‌رسد.


سرگروه سازندگان خودروی آدراپانا سرعت این خودرو را حداکثر۵۰کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: باتری‌های مورد استفاده در این خودرو دارای بالا‌ترین فن‌آوری روز دنیاست و می‌توان باتری‌های آن را از طریق برق شهری شارژ کرد.


در پایان این مراسم از ۱۲پژوهشگر برگزیده دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته