دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویداد عصر امید/۳۶۰

کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت خودرو و آلایندگی با تولید اُکتوژن

رنجبر، شرکت کننده رویداد عصر امید از تولید مکمل سوخت اُکتوژن که یک مکمل سوخت کاملاً ایده‌آل برای سوخت خودروهای بنزینی است، خبر داد.
کد خبر : 662840
خودرو

مهدی رنجبر، مدیر تولید شرکت فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در حاشیه برگزاری نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران که با محصول مکمل سوخت اکتان بوستر اُکتوژن در این رویداد شرکت کرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا بیان کرد: این محصول مراحل ایده‌محوری خود را طی کرده و با اخذ تمامی مجوزهای لازم در حال حاضر به تولید انبوه رسیده و وارد بازار شده است.


وی افزود: مکمل سوخت اکتوژن یک مکمل سوخت کاملاً ایده‌آل برای سوخت خودروهای بنزینی است که از کیفیت بسیار بالایی نسبت به محصولات مشابه برخوردار است و مهندسی معکوس شده فرمولاسیون محصولات آلمانی است. این محصول مصرف سوخت بنزین را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و باعث افزایش راندمان موتور، قدرت و شتاب خودرو و نیز کاهش آلایندگی‌های محیط زیست و کاهش دودهای خروجی از اگزوز خودرو می‌شود.


رنجبر در رابطه با نحوه حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از این شرکت خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس مستقر هستیم. از روز اولی که در دانشگاه مستقر شدیم مجموعه کاملاً حامی ما بودند و از ایده‌محوری ما دفاع کردند تا سرانجام به یک محصول با بسته‌بندی بسیار انحصاری و زیبا و نهایتاً امروز به یک کارخانه تبدیل شده است که ۱۰ نفر در آنجا شاغل هستند.


وی ادامه داد: از دانشگاه حمایت‌های بیشتری بابت صادرات محصول‌مان می‌خواهیم. از سازمان صنعت و معدن در زمینه‌های نفتی، پروانه بهره‌برداری را گرفته‌ایم منتها یکسری معایب دارد چون دید به کارخانه‌هایی که در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی کار می‌کنند در مقیاس بزرگ است منتهی کارگاه ما کوچک است ولی سودآوری آن بالاست. به دلیل اینکه جای ما کوچک است با یکسری مشکلات و بروکراسی اداری مواجه هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم مجوز صادراتمان را اخذ کنیم.


رنجبر در ارزیابی این رویداد گفت: بسیار خوب بود و با نهادهای بسیار زیادی در این رویداد جلسه گذاشتیم. با استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک جلسه گذاشتیم، یک تفاهمنامه با دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، با استان گلستان واحد گرگان و با واحد بوشهر تفاهمنامه‌هایی را در زمینه‌های همکاری در صنایع شیمیایی امضا کردیم و توانستیم با هلدینگ‌های بنیاد هم مراوده داشته باشیم، با هلدینگ انرژی شستا و پژوهشگاه شرکت نفت تفاهمنامه‌های خوبی امضا شد که امیدواریم خواسته‌های ما محقق شود.


وی افزود: برگزاری این رویداد فکر بسیار خوبی بود و امیدواریم تداوم داشته باشد. شاید به خاطر اینکه سال اول بود یک مقدار در زمینه نظم، هماهنگی، اطلاع‌رسانی، جانمایی و کوچک بودن غرفه‌ها کمی مشکل داشت اما به صورت کلی می‌توان آن را مثبت ارزیابی کرد.


رنجبر ادامه داد: امروز مجموعه ما بازار داخلی را کاملاً تحت پوشش دارد فقط دوست داریم در زمینه صدور مجوز صادرات حمایت شویم و زمان ما در بروکراسی اداری هدر نرود و به جای تمرکز بر محصول یک سال به دنبال مجوز در هزارتوی بروکراسی اداری سرگردان باشیم.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.


انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته