دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1401 - 13:18
رستمی:

امام خمینی(ره) جهان اسلام را در برابر استکبار جهانی متحد کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: امام خمینی(ره) جهان را به نفع ملت‌های آزاده سوق داد و جهان اسلام را در برابر استکبار جهانی متحد و یکپارچه کرد.
کد خبر : 662593
جلسه



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از میاندوآب، رامین رستمی در نشست بصیرتی تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با تبیین و نقش اندیشه‌های والای امام در تشکیل حکومت الهی اظهار کرد: بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و اندیشه‌های والای ایشان در برقراری حکومت الهی بزرگداشت بزرگ‌ترین نماد و حرکت انقلابی است که جهان را به نفع ملت‌های آزاده جهان سوق داد و جهان اسلام را در برابر استکبار جهانی متحد و یکپارچه کرد.


وی افزود: امام خمینی(ره) در برابر رژیم پهلوی یک فرد نبود؛ بلکه یک مکتب بزرگ بودند که توانستند با الهام از فرایض بزرگ الهی و پشتیبانی ملت انقلابی و ولایی پایه‌های رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله پهلوی را سست و در هم شکند و حکومتی بر اساس قوانین الهی و برگرفته از نهضت عاشورا در جهان پایه‌ریزی کند که امروزه توانسته همه حکومت‌های جهان را تحت تأثیر خود قرار دهد و الگویی شایسته برای ملت‌های آزاده در جهان باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب بزرگداشت اندیشه و تفکرات حضرت امام(ره) را حرکت سیاسی و فرهنگی دانست و خواستار توجه بیشتر و عمیق‌تر به اندیشه‌های امام در دانشگاه‌ها شد و تأکید کرد: باید از این فرصت برای ترویج حقایق انقلاب اسلامی و نقش امام در شکل‌گیری انقلاب بهره گیریم و برای ترویج اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی(ره) بین نسل جوان دانشجو استادان باید پیشران این وظیفه خطیر باشند.


امام جمعه میاندوآب نیز انسجام و اتحاد ملی در جهان اسلام را بزرگ‌ترین خدمت امام راحل عنوان کرد و گفت: حضرت امام خمینی تنها کسی بود که مسئله جدایی دین از سیاست را تبیین و آن را به اندیشه ناب تبدیل کرد. امام خمینی(ره) شخصیتی بزرگ سیاسی و دینی بسیار دقیق بودند و اگر به روش‌ها و عمل‌های آن حضرت به خوبی عمل شود جامعه و فرهنگ رنگ و بوی حقیقت و زیبایی به خود خواهد گرفت.


حجت‌الاسلام حسن‌زاده اضافه کرد: دینداری مهم‌ترین رکن اصلی جامعه است که می‌تواند جامعه را به سمت‌وسوی موفقیت و تعالی سوق دهد و نقش دانشگاهیان و حوزویان در این زمینه بسیار حساس و حائز اهمیت بوده که می‌تواند دینداری و خودباوری را در جامعه نهادینه کند. امام خمینی (ره) نقطه عطف تاریخ اسلام و احیاگر اسلام و نهضت عاشورا در زمان معاصر بوده که توانست با الهام از فرمان‌ها الهی تخت شاهنشاهی را سرنگون و حکومت الله را نه‌تنها در ایران؛ بلکه در جهان اسلام پایه‌گذاری کند و امروز شاهد تغییر حکومت‌ها در اکثر کشورها بر مبنای حکومت اسلامی هستیم.


وی مطرح کرد: دانشگاهیان در بزرگداشت سالگرد حضرت امام خمینی (ره) و اجرای مراسم سلام فرمانده که در میدان اصلی این شهر برگزار می‌شود، نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند. دانشگاه به‌عنوان دیدبان انقلاب و ترویج‌دهنده اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی (ره) است.


انتهای پیام/۴۱۲۱/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته