دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1401 - 17:04
منصوری خبر داد؛

درخشش محققان و مخترعان سمنانی در جشنواره نهم فرهیختگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان از درخشش محققان و مخترعان این واحد دانشگاهی در نهمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 662369
درخشش محققان و مخترعان سمنانی در جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی



مهدی منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از درخشش محققان و مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در نهمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» در مصلای تهران و با حضور دکتر طهرانچی، مقامات کشوری و لشکری، رؤسای واحدهای دانشگاهی، مخترعان و محققان دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار و این واحد دانشگاهی در این رقابت علمی با چهار برگزیده در میان برترین‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.


وی افزود: اختراع دستگاه اندازه‌گیری رسانایی یا مقاومت حرارتی مصالح ساختمانی با مالکیت فکری سه مخترع دانشگاه آزاد اسلامی سمنان نادر رهبر، هادی کارگر شریف‌آباد و اسماعیل ساداتی بوده که عنوان اختراع برتر این جشنواره را به خود اختصاص داده و در این بخش از نادر رهبر و هادی کارگر شریف‌آباد به‌عنوان اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی به‌طور جداگانه تجلیل شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان وجود چهار مرکز تحقیقاتی فعال و افتخارآفرین در این واحد دانشگاهی ادامه داد: مایه مباهات است که میان مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، مرکز تحقیقاتی کارآفرینی، ایده پردازی و تجاری‌سازی واحد سمنان با مدیریت یونس وکیل‌الرعایا به‌عنوان مرکز تحقیقاتی برتر انتخاب، معرفی و تجلیل شد.


منصوری با تأکید بر توانمندی‌های خاص دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در حوزه فنی و مهندسی، وجود هیئت علمی توانمند در زمینه علوم انسانی را هم از دیگر ظرفیت‌های افتخارآمیز این دانشگاه برشمرد و گفت: هیئت اندیشه‌ورز سمنان با مسئولیت سیدعبدالله حیدریه در لیست برترین‌های نهمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.


وی برتری مجله گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با مدیرمسئولی احسان زاهدی، حضور ۵۰ شرکت، ایده و هسته فناور از استان سمنان در رویداد ملی عصر امید را ازجمله افتخارات این استان بیان کرد.


به گزارش آنا، جشنواره فرهیختگان به‌منظور شناسایی و تشویق برگزیدگان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری و در راستای توجه به مسائل پژوهش‌محور و دانشگاه نسل سوم به‌صورت سراسری و ملی اقدام به برگزاری این رقابت علمی می‌کند.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته