لزوم هدایت اصولی دانشجویان به سمت بهرهبرداری از ظرفیتهای دریا
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از بوشهر، مهدی نکیسا در نشست با محسن میگلی رئیس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات ادارهکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه دریا ظرفیتی عظیم از کارآفرینی است، گفت: هدایت اصولی، صحیح و آیندهنگرانه علمی دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی به سمت موضوعات حیاتی و مورد نیاز کشور میتواند پشتوانه غنی برای کشور در بسیاری از زمینهها باشد که یکی از آنها دریا و ظرفیتهای دریایی است.
وی با بیان اینکه فعالیتهای دریایی نظیر حمل و نقل دریایی، صیادی، پرورش آبزیان و ... توأم با درآمدزایی پایدار است، یادآور شد: از آنجا که بیشتر تجارت جهانی با حوزه دریا ارتباط دارد، این حوزه به عنوان یک مزیت مطلق اقتصادی مورد توجه قرار دارد.
رئیس مرکز تحقیقاتی انرژیهای نو دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه یکی از نیازهای سازمان بنادر، نیروی متخصص دریانوردی است، عنوان کرد: با وجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ در استان بوشهر و داشتن رشتههای تحصیلی در حوزه علوم دریایی و دریانوردی، ابزار تحقق این مهم در استان مهیاست.
رئیس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات ادارهکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم در این نشست با تأکید بر اینکه رونق فعالیتهای دریایی و تجاری بنادر کشور در دستور جدی قرار دارد، متذکر شد: علاوه بر این از سرگیری فعالیت ظرفیتها و زیرساختهای متوقف شده که منجر به توسعه حمل و نقل دریایی و تحقق طرحهای توسعهای بندر بوشهر خواهد شد.
میگلی با بیان اینکه ارتباط میان دانشگاه و صنعت یک ضرورت است، تبیین کرد: در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور و به استناد وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر «تحقیق و مطالعه در امور بندری و دریایی و کشتیرانی بازرگانی و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت حمل و نقل دریایی» به منظور تبادل دانش و تجربه، سازمان بنادر و دریانوردی از پایاننامههای تحصیلات تکمیلی حمایت مالی، علمی و معنوی به عمل میآورد که سالانه در سایت سازمان بنادر و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام میشود.
به گزارش آنا، در این نشست موضوعاتی مانند برگزاری جلسات هماندیشی مشترک، تولید محصولات دانشبنیان مشترک، انجام بازدیدهای دانشجویی، چگونگی ایجاد شرکتهای دانشبنیان و اجرای طرح مطالعاتی در حوزه انرژیهای نو و تجدیدپذیر مطرح شد.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/