دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1401 - 13:30
آنچه در رویداد «عصر امید» خواهید دید/۵۱؛

خلق آثار هنری با صدف‌های دریایی

شرکت کننده رویداد عصر امید گفت: صنایع دستی دریایی کار با انواع صدف‌ها و آبزیان دریایی است که ما از آنها استفاده کرده و با دست صنایع بی‌نظیری مثل انواع تابلوهای تزیینی صدفی را خلق می‌کنیم.
کد خبر : 660364
تابلو



محمد علی آران از واحد هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره درباره مزیت‌های خلق آثار هنری با صدف‌ اظهار کرد: ما در تولید این محصولات سعی کردیم از صددرصد رنگ‌های طبیعی استفاده کنیم و از همه صدف‌ها و مواد دور ریختنی ماهی‌ها مثل پولک و استخوان و پوست در تولید محصولات استفاده می‌کنیم. گاهی از سنگ‌های کف دریا هم در ساخت تابلوها استفاده می‌شود. هر محصول ما بی‌نظیر است زیرا صدرصد تولیدی است و مواد کاملا طبیعی دریایی در ساخت آن استفاده می‌شود.


وی به قدمت هنر صنایع دستی دریایی در ایران اشاره کرد و افزود: سال ۶۳ این هنر در ایران پایه‌گذاری شده و در ادامه این هنر تکمیل شده است. حتی سر فصل‌های آموزشی در دانشگاه‌ها دارد و برای اولین بار این رشته در تهران تایید شد و صنایع دستی دریایی به عنوان یک رشته هنری بومی در دانشگاه پایه‌گذاری شد.


آران ادامه داد: در بوشهر، بندرعباس، و چابهار آموزش این رشته را داریم در تمام شهرستان‌های غیر ساحلی هم دوره‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم.


شهسواری درباره اشتغال‌زایی این طرح افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی علاقه‌مندان بسیاری می‌توانند از صدف‌ها و مواد دورریختنی دریایی استفاده و آثار هنری بی‌نظیری که حتی قابلیت صادرات دارند خلق کنند.


وی رقابت صنایع دستی دریایی با نمونه های مشابه خارجی افزود: ما تا کنون در نمایش گاه های خارج از کشور مثل ترکیه، بحرین مالزی هند و امارات قطر و.. شرکت کرده‌ایم و عناوین مختلفی هم کسب کرده‌ایم. هرچندتا کنون صادرات نداشته‌ایم اما واسطه‌ها یا مشتری‌های ما محصولات را به خارج از کشور صادر کرده‌اند.


آران که از واحد هرمزگان در این رویداد حضور یافته است درباره حمایت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایت‌ها خوب بوده و امیدوارم برای توسعه این هنر به ما کمک کنند تا در راه صادرات هم گام برداریم.


گفتنی است رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار«عصر امید» از هشتم تا یازدهم خردادماه در مصلی تهران برگزار می‌شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت، گروه پژوهشی و استارت‌آپ است.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته