دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1399 - 17:53
کاتب مطرح کرد؛

لزوم تاسیس دانشگاه صنایع دستی و فرش/ صنایع دستی می‌تواند بیشترین صادرات ایران را داشته باشد

رئیس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) گفت: هنر صنایع دستی می‌تواند بیشترین صادرات ایران و جذب توریست را داشته باشد.
کد خبر : 495755
1544876453.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فاطمه کاتب در مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی و فرش و پاسداران سلامت که عصر امروز در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۶۲ که وارد دانشگاه الزهرا(س) برای تحصیل شدم به هنر علاقه داشتم و در این زمینه توانستم کارهای خوبی در این عرصه انجام دهم و از اساتید برجسته‌ای تلمذ کردم.
وی افزود: از سال‌های دور به هنر صنایع دستی ‌علاقه داشتم و با همکاری اساتید خود توانستم چهار کتاب در حوزه صنایع دستی بنویسم. هاکوپیان و دهنوی از اساتید برجسته صنایع دستی هستند که از آنان درس‌های بسیاری آموختم.
رئیس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) بیان کرد: هنر صنایع دستی می‌تواند بیشترین صادرات ایران و جذب توریست را داشته باشد. هیچ کجای دنیا به اندازه ایران تنوع صنایع دستی نیست. ما باید دانشگاه صنایع دستی و دانشگاه فرش داشته باشیم و اهمیت دارد که دانشگاهی در این زمینه تاسیس شود.
کاتب خاطرنشان کرد: سعی ما این است که موزه صنایع دستی به زودی بازگشایی شود تا هنرمندان آثار خود را برای ثبت در تاریخ به این موزه اهدا کنند؛ وقتی ایران به بازار فروش محصولات چینی تبدیل شود خوب نیست و باید دانشجویان صنایع دستی و فرش را باور کنیم تا بتوانند کارهای ارزشمندی در حوزه صنایع دستی خلق کنند و در خدمت کشور قرار دهند.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته