دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سحر دولتشاهی: بازی در «وارونگی» مانند آن است که خلع سلاح شده باشم

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «وارونگی» به کارگردانی بهنام بهزادی ظهر امروز 18 بهمن ماه در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
کد خبر : 65958

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بهنام بهزادی در نشست خبری فیلم سینمایی «وارونگی» با بیان این‌که فیلمنامه برایش با یادداشت‌نویسی‌های متعدد، تفکرات طولانی و روندی بلندمدت شکل می گیرد، گفت: «از سالها پیش طرحی درباره دختری مستقل داشتم که به هنگام ساخت این فیلم از مقطعی به یاد آن طرح افتاده و کار طبق آن پیش رفت.»


وی با بیان این‌که این سخت‌ترین فیلم من بوده است. اگرچه روایت و داشتن فیلمی با استفاده از عناصر ساده امری عادی به نظر می‌رسد اما مینیمال کردن آنها و جلوگیری برای القای برخی مفاهیم به مخاطب کار بسیار دشواری است و به گفته سحر دولتشاهی به نوعی این کار عوامل را خلع سلاح می کند.


وی اظهار کرد: «از روزی که سینما را شناختم برایم سئوال بود بدانم که اساتید سینما چه می‌کنند که فیلم‌های آنها در حالتی ساده ما را از پیرامون خود جدا می کند تا واقعیتی را نشان دهند آن هم بدون آنکه مشخص باشد. این نکته و رسیدن به یک بیان ساده دشوارترین کار دنیا است و در این فیلم تلاش داشتم به چنین بیانی برسم.»


سحر دولتشاهی بازیگر زن «وارونگی» که با کمی تاخیر در نشست نقد و بررسی این فیلم حاضر شده بود، اظهار کرد: «شاید این فیلم سخت‌ترین شخصیتی باشد که تاکنون بازی کرده‌ام. با این‌که سه فیلم در این دوره جشنواره فیلم فجر دارم اما باید اعلام کنم که بازی در این نقش مانند آن است که خلع سلاح شده باشم.»


علیرضا آقاخانی دیگر بازیگر این فیلم نیز در پاسخ به این سئوال که چرا در سینما حضور پررنگی نداشته عنوان کرد: «وقتی یک نقش موفق عمل می کند تا مدتها بسیاری از پیشنهادات شبیه آن است که من به دلیل آنکه علاقه ای به حضور در نقش های مشابه نداشتم از قبول آنها سرباززدم.»


علی مصفا بازیگر دیگر این فیلم سینمایی ضمن اشاره به علاقه شخصی‌اش به کارهای بهنام بهزادی، گفت: «آنچه در ایفای این نقش برایم جذاب بود این است که وقتی فیلم به اتمام می‌رسد، فرو رفتن همه ما در این باتلاق آلودگی هوا مشخص می‌شود. »


وی در بخش دیگری از این نشست به این نکته اشاره داشت که بر خلاف آنچه در ذهن مخاطب است و وی به عنوان بازیگری آرام شناخته می‌شود پیش از این در برخی فیلم‌های خود شخصیت‌هایی عصبانی هم داشته است. وی به طنز گفت: «احتمالا نقش بعدی‌ام دراکولا خواهد بود.«


میثم مولایی تدوینگر این فیلم هم بیان کرد: «فکر می‌کنم از میان 10 تا 12 فیلمی که تدوین کرده‌ام شاید «وارونگی» سخت‌ترین آنها بوده باشد چراکه بی دقتی در برخی موارد حتی می توانست فیلم را نابود کند.»


وی افزود: «به دلیل حساسیت موجود در این اثر، تدوین این کار حدود سه ماه طول کشید و به این نتیجه رسیدم قطعا تدوین یک فیلم اکشن ازاین نوع فیلمها که تعدد پلان دارند به مراتب ساده تر است.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته