دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1401 - 10:07

هزینه ساخت استخر در سال 1401 (خانگی، ویلایی، ارزان قیمت)

اگر قصد طراحی و ساخت استخر در محیط خانگی، باغ، ویلا و … را داشته باشید، احتمالا اولین موضوعی که برای شما اهمیت پیدا خواهد کرد، هزینه ساخت استخر می باشد. باید در نظر بگیرید که برای تعیین هزینه ساخت استخر، هزینه مصالح مهمترین موضوع می باشد. در ساختار یک استخر خانگی سیستم تصفیه، سیستم گرمایش، سفت کاری استخر، جزو بخش های اصلی می باشند که هزینه اجرا استخر با توجه هزینه این متغیر های تعیین خواهد شد.
کد خبر : 659177
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، اگر قصد طراحی و ساخت استخر در محیط خانگی، باغ، ویلا و … را داشته باشید، احتمالا اولین موضوعی که برای شما اهمیت پیدا خواهد کرد، هزینه ساخت استخر می باشد. باید در نظر بگیرید که برای تعیین هزینه ساخت استخر، هزینه مصالح مهمترین موضوع می باشد. در ساختار یک استخر خانگی سیستم تصفیه، سیستم گرمایش، سفت کاری استخر، جزو بخش های اصلی می باشند که هزینه اجرا استخر با توجه هزینه این متغیر های تعیین خواهد شد.


البته موارد دیگر هم در قیمت ساخت استخر تاثیر دارند و مانند هر کالا و خدمات دیگری، با توجه به اینکه هزینه کارگر و همچنین تجهیزات افزایش پیدا کرده، هزینه ساخت استخر در سال 1401 نیز افزایش داشته است.


هزینه ساخت استخر به چه مواردی بستگی دارد؟


با توجه به اینکه استخر متشکل از یک ساختار چند بخشی است، برای تخمین هزینه ساخت باید تمام این بخش ها را در نظر داشته باشید. اولین موضوعی که باید مورد بررسی قرار دهید، متریال مورد استفاده برای ساخت استخر می باشد. با اینکه اجرا استخر را می توان با متریال های مختلفی انجام داد، اما استخر بتنی، استخر فایبرگلاس و استخر وینیل جزو پرکاربردترین نوع استخر ها هستند که در محیط های مختلف کاربردی دارند.



  • استخر بتنی: از نظر هزینه می توان گفت استخر بتنی گران قیمت ترین نوع سازه های استخر می باشد که ساخت آن نسبتا زمان بیشتری نیاز دارد. اما با توجه به اینکه ساختار این نوع استخر از بتن می باشد، طول عمر بسیار بالایی دارد و هزینه تعمیر نگهداری آن بسیار پایین است و تقریبا برای نگهداری این نوع استخر نیاز نیست کاری انجام دهید.

  • استخر فایبرگلاس: استخر های فایبرگلاس که به آنها استخر پیش ساخته فایبرگلاس نیز گفته می شود از دیگر سازه های استخری هستند که در کارخانه ها به صورت قالب بندی شده آماده می شوند و برای نصب به محل مورد نظر انتقال پیدا می کنند. هزینه راه اندازی این استخر ها کمتر از استخر بتنی است، اما طول عمر آنها کمتر و همچنین محدودیت در ابعاد و طرح نیز برای این محصولات وجود دارد.

  • استخر وینیل: استخر وینیل یا استخر پوشش وینیل جزو سازه های ارزان قیمت استخر به شمار می رود که پس نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به نمونه های دیگر استخر دارد.


هزینه ساخت هر متر استخر چقدر است؟


بعد از اینکه متریال مناسب استخر خود را انتخاب کردید، باید در نظر داشته باشید که فعالیت های مانند خاکبرداری و زیرسازی برای تمامی این استخر ها در نظر گرفته می شود و هزینه جدایی را برای این منظور باید در نظر داشته باشید:


هزینه ساخت استخر


هزینه خاکبرداری استخر


خاکبرداری یا گود برداری معمولا برای همه استخر ها انجام می شود، در این مرحله با استفاده از بیل مکانیکی و در برخی از شرایط نیز با استفاده از نیروی کار انسانی، محیط مناسب برای اجرا استخر را فراهم می کنند. به صورت کلی برای هر متر مکعب محیط، هزینه 300 الی 400 هزار تومان برای این مرحله در نظر گرفته شده است که با توجه به نوع زمین و محلی که در آن قصد راه اندازی استخر را دارید، این مقدار متغیر خواهد بود.


تعرفه آرماتوربندی استخر


آرماتور بندی یکی از مهمترین بخش های ساخت استخر به شمار می رود. در این پروسه یک یا چند استادکار آرماتوربند با استفاده از تجهیزات آرماتور بندی فضای درست را برای بتن ریزی استخر فراهم می کنند. هزینه آرماتور بندی استخر برای سال 1401 با توجه به مهارت فرد متغیر است، اما به صورت کلی می توانید از متری 400 الی 700 هزار تومان را برای این فرایند در نظر داشته باشید. همچنین این هزینه بدون در نظر گرفتن وسایل و ابزار های مورد نیاز برای آرماتور بندی می باشد.


قیمت تاسیسات استخر


تاسیسات استخر نیز شامل اجرا لوله کشی استخر برای تصفیه خانه و تهیه آب گرم برای استخر می باشد. همچنین نورپردازی استخر نیز در بخش تاسیسات قرار میگیرند و با توجه به این موضوع هزینه بخش تاسیسات استخر شامل متغیر های بسیار زیادی می باشد. ممکن است نیاز به سیستم گرمایش برای استخر نداشته باشید، در این صورت مقدار زیادی از لوله کشی، تجهیزات گرمایش استخر و … از این بخش حذف خواهند شد و هزینه به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند.


قیمت ساخت استخر


هزینه تمام شده استخر خانگی چقدر خواهد بود


معمولا شرکت هایی که 0 تا 100 فرایند ساخت استخر را انجام می دهند، می توانند با توجه به نیاز های شما و ابعاد مورد نظرتان برای ساخت استخر، هزینه دقیقی را اعلام کنند. در صورتی که به شکل جدی تصمیم به راه اندازی یک استخر دارید، بهتر است تعرفه ساخت استخر را به صورت اختصاصی از سازنده های معتبر مانند آچارسی Achar30.com استعلام بگیرید.


اگر به عنوان یک جمع بندی برای این بخش بخواهیم هزینه ای را در نظر بگیریم، می توان گفت برای سال 1401 با در نظر گرفتن تمام هزینه های یک استخر 4 فصل، می توان هزینه میانگین متری 8 الی 10 میلیون تومان را برای اجرا انواع استخر در نظر داشته باشید. البته ممکن است این مقدار با توجه به نیاز های شما از استخر به متری 12 میلیون نیز افزایش پیدا کند.


همچنین ممکن است برای ساخت استخر در شمال که هزینه های جانبی کمتر هستند این تعرفه کمی کاهش پیدا کند و در برخی از محل هایی که صعب العبور هستند و انتقال تجهیزات به آنجا کار سختی می باشد، این هزینه افزایش پیدا کند.


هزینه ساخت استخر ارزان قیمت


برخی از استخر ها مانند استخر های کشاورزی یا استخر های پرورش ماهی، نیاز به سازه هایی هستند که هزینه کمتری برای ساخت داشته باشند و در عین حال نیاز به امکانات خاصی ندارند، هزینه ساخت این نوع استخر ها بسیار پایین تر از قیمت ساخت استخر در ویلا یا محیط های خانگی که بررسی کردیم می باشد.



انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته