دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1401 - 16:22
زواری:

استادان الگوی اخلاقی و رفتاری دانشجویان هستند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نقش استادان در رعایت اخلاق و الگوپذیری برای دانشجویان بی‌بدیل است، اظهار کرد: دانشجویان الگوهای رفتاری خود را در منش و شخصیت استادان مشاهده می‌کنند.
کد خبر : 658232
مهدی زواری



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه مهدی زواری در مراسم گرامیداشت هفته معلم و مقام استاد که در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد با بیان اینکه نقش استادان در رعایت اخلاق و الگوپذیری برای دانشجویان بی‌بدیل است، اظهار کرد: دانشجویان الگوهای رفتاری خود را در منش و شخصیت استادان مشاهده می‌کنند.


وی ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های به‌روز استادان در کنار وقت و انگیزه کافی، دانشجویان می‌توانند زمان زیادی را برای ارتباط با آنان به منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ها و الگوسازی از آنها صرف کنند.




بیشتر بخوانید:


پیشرفت همه‌جانبه در سایه تلاش معلمان محقق می‌شود




سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره بر اینکه ساختن و پرورش افراد توانمند در زندگی اجتماعی و آماده کردن جوانان برای زندگی مطلوب مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی است، عنوان کرد: ضروری است استادان دانشگاه، علاوه بر انتقال دانش و مفاهیم علمی، ارزش‌های زندگی اجتماعی را نیز به دانشجویان منتقل کنند.


زواری با بیان اینکه استادان دانشگاه و جامعه دانشگاهی بنا به جایگاه اجتماعی خود در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش محوری دارند، گفت: فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استادان دانشگاه به منظور شناخت ناهنجاری‌ها و آسیب‌های جامعه موجب می‌شود تا بستر توسعه پایدار اجتماعی فراهم شود.


وی با اشاره به نام‌گذاری سال «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری مطرح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که کاربرد دانش و اطلاعات در آن اهمیت بالایی داشته و تولید و توزیع، مبتنی بر آن شکل‌گرفته و سرمایه‌گذاری در صنایع با محور دانش مورد توجه خاصی قرارگرفته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ادامه داد: یکی از خطوط اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان بوده که نقش دانشگاه‌ها و استادان در این زمینه قابل توجه است.


زواری با بیان اینکه ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و توسعه هدفمند آموزش عالی در استان از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: با در اولویت قرار دادن امور آموزشی که مقدمه سایر امور از جمله پژوهش است، باید زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه همه‌جانبه امور آموزشی و پژوهشی فراهم شود.


وی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته، توجه خاص به امر پژوهش پس از تثبیت امر آموزش است، افزود: هر نوع پیشرفت و توسعه ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته، در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است که متولی آن نیز دانشگاه‌ها هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، روز معلم و استاد را به تمام استادان عضو هیئت علمی و مدعو دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تبریک گفت و در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از استادان گروه‌های مختلف آموزشی قدردانی شد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب