دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1401 - 18:29
در نشستی مشترک تأکید شد؛

لزوم راه‌اندازی مدارس مهارتی و توسعه آموزش مهارت‌محور

رویکرد نوین مجموعه سما توسعه آموزش‌های مهارتی استنشست مشترک معاون هماهنگی سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت رئیسه واحد قشم برگزار و بر لزوم راه‌اندازی مدارس مهارتی و توسعه آموزش مهارت‌محور تأکید شد.
کد خبر : 657719
ت



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از قشم در نشستی با حضور مصطفی مبلغی معاون هماهنگی، مجید درویشی رئیس گزینش و مهران گراوندی رئیس حسابرسی سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم علاوه بر تشریح اقدامات صورت گرفته در توسعه مدارس دخترانه و پسرانه سما در قشم بر لزوم راه‌اندازی مدارس مهارتی و آموزش مهارت‌محور تأکید شد.




بیشتر بخوانید:


گسترش مدارس سما در اولویت کار دانشگاه آزاد اسلامی قشم




مبلغی با تشریح اهداف و رویکردهای معاونت سما در فصل نوین خود گفت: سال‌های پیش همواره مسئله اصلی تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان حول محورهای آموزش کتب درسی بوده و به همین منظور، امروز کشور با چالش کمبود مهارت‌های شغلی مواجه شده است. از طرف دیگر گسترش ارتباطات و تغییر سبک زندگی، ما را بیش از گذشته نیازمند آشنایی با مهارت‌های مختلف کرده است.


معاون هماهنگی سازمان سما ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین ضعف‌های فارغ‌التحصیلان کنونی نبود مهارت کافی بوده و این همان دغدغه‌ای است که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی را بر آن داشت تا مدارسی را با عنوان مدارس عالی مهارتی راه‌اندازی کنند.


رئیس واحد قشم هم در تشریح اقدامات صورت گرفته و ارتقای مدارس سمای قشم در دو بخش دخترانه و پسرانه گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده در منطقه، همکاران در مدارس سما تمام تلاش خود را به منظور تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان در ابعاد علمی، آموزشی، اجتماعی و کشف استعدادها به کار گرفته‌اند و همین امر موجب شده تا در مدت کوتاهی که از تأسیس مدارس می‌گذرد به تعداد کثیری دانش‌آموز خدمات ارائه دهند.


حمید رستمی‌جاز ادامه داد: سال 1401 اقداماتی به منظور عقد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش شهرستان قشم در راستای آموزش مهارت به دانش‌آموزان صورت گرفته و در صورت اجرایی شدن این اهداف قطعاً مدارس سما پیشگام آموزش مهارت‌ به دانش‌آموزان در جزیره قشم خواهد بود.


انتهای پیام/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته