دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1401 - 10:08

کاغذ کرافت بسته بندی میوه در کاغذ و مقوای طرفه

کاغذ کرافت، کاغذی مقاوم است که طی یک فرآیند شیمیایی به‌نام کرافت تولید می‌شود. این نوع کاغذ اولین‌بار توسط آلمانی‌ها اختراع شد و در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت کشاورزی، کاربردهای زیادی دارد. برای ارائه محصولات کشاورزی سالم، مانند صیفی‌جات و میوه‌ها به میادین میوه تره‌بار و بازار، آن‌ها را در بسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌دهند تا آسیب نبینند و انتقال آن‌ها راحت‌ باشد
کد خبر : 657559
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا کاغذ کرافت، کاغذی مقاوم است که طی یک فرآیند شیمیایی به‌نام کرافت تولید می‌شود. این نوع کاغذ اولین‌بار توسط آلمانی‌ها اختراع شد و در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت کشاورزی، کاربردهای زیادی دارد. برای ارائه محصولات کشاورزی سالم، مانند صیفی‌جات و میوه‌ها به میادین میوه تره‌بار و بازار، آن‌ها را در بسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌دهند تا آسیب نبینند و انتقال آن‌ها راحت‌ باشد. یکی از روش‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی از جمله میوه‌ها، استفاده از کاغذهای کرافت است. امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه تولید کاغذ کرافت و محصولات بسته‌بندی دیگری مانند کاغذ سولفات، کاغذ کاهی، مقوای پشت طوسی و مقوای ایندبرد مشغول فعالیت هستند. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها و مزایای استفاده از کاغذ کرافت برای بسته‌بندی میوه توضیح دهیم و بهترین شرکت تولیدکننده انواع کاغذ و مقوا را معرفی کنیم.


دلیل استفاده از کاغذ کرافت برای بسته‌بندی میوه چیست؟


زمانی که میوه و صیفی‌جات از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی برداشت می‌شود، تقریبا یک الی سه هفته بعد به دست مصرف‌کننده می‌رسد.‌ در طول این مدت، باید ‌کیفیت و تازگی میوه‌ها در مقابل عواملی مانند تغییرات شرایط آب و هوایی و در زمان حمل و نقل، به‌خوبی حفظ شود و محصولات به صورت تازه و سالم در میادین میوه و تره‌بار و مغازه‌های میوه‌فروشی عرضه شوند. برای حفظ کیفیت و تازگی میوه‌ها از کاغذ کرافت استفاده می‌شود. این نوع کاغذ به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، از میوه‌ها محافظت می‌کند. مزایای استفاده از کاغذ کرافت برای بسته‌بندی میوه‌ها و صیفی‌جات شامل موارد زیر است:



  • مقاومت بالا در مقابل پارگی



درصد زیادی از مواد موجود در ترکیبات کاغذهای کرافت، از سولفات خمیر چوب تشکیل شده است. این ماده مقاومت کاغذ را در مقابل پارگی به‌شدت افزایش می‌دهد. به همین دلیل اکثر کسب و کارها به ویژه کشاورزان برای حفظ تازگی و حمل میوه‌ها، از کاغذ کرافت استفاده می‌کنند. قرار گرفتن میوه در داخل این نوع کاغذ، میزان خرابی و دور ریختن آن‌ها را در زمان انبار کردن‌ و انتقال به فروشندگان به حداقل می‌رساند.



  • امکان بازیافت کاغذ



یکی‌دیگر از مزایای کاغذهای کرافت این است که می‌توان آن‌ها را بازیافت کرد. این نوع کاغذ پس از استفاده مجددا در کارخانه‌های کاغذسازی طی فرآیندهای خاص بازیافت می‌شود و برای بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.



  • مقاومت بالا در مقابل رطوبت



بعضی از میوه‌ها و صیفی‌جات مانند خیار، به رطوبت حساس هستند و به محض قرار گرفتن در محیطی مرطوب کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. با بسته‌بندی میوه‌ها در داخل کاغذ کرافت، آن‌ها را از رطوبت مصون نگه می‌دارند. این کاغذ در مقابل رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و احتمال گندیدن و خراب شدن میوه‌ها را به صفر می‌رساند.



  • کمک به متعادل کردن رطوبت میوه‌ها



وقتی از مضر بودن وجود رطوبت برای میوه‌ها صحبت می‌شود، فقط رطوبت محیط مد نظر ما نیست. خود میوه‌ها هم دارای رطوبت هستند. کاغذ کرافت دارای قدرت جذب بسیار بالاست و باعث می‌شود که رطوبت میوه‌های داخل بسته‌بندی متعادل شود. تعادل رطوبت میوه‌ها از خراب شدن و لهیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.


کاغذ کرافت بسته بندی میوه در کاغذ و مقوای طرفه



  • پایین بودن هزینه‌های تولید



یکی از عوامل موثر در هزینه بسته‌بندی میوه‌ها، متریالی است که برای بسته‌بندی انتخاب می‌شود. خرید کاغذهای کرافت هزینه زیادی در بر ندارد، زیرا نسبت به متریال‌های دیگر ارزان‌تر است. با استفاده از این نوع کاغذ، ماندگاری میوه را افزایش می‌دهند بدون این‌که هزینه‌ زیادی بابت آن بپردازند. نکته دیگری که در کاهش هزینه‌های تولید انواع مختلف کرافت نقش دارد، عدم نیاز به بلیچینگ یا سفید کردن است.



  • سازگاری با محیط زیست



در تولید کاغذهای کرافت از مواد شیمیایی بسیار کمی استفاده می‌شود و به همین دلیل به‌خوبی با محیط‌زیست سازگار است. این محصول به‌طور کامل و صد در صد قابلیت بازیافت دارد و اکثر افراد دوست‌دار محیط‌زیست از طرفداران پروپاقرص این نوع کاغذ هستند.


بهترین کاغذ کرافت برای بسته‌بندی میوه چه ویژگی‌هایی دارد؟


قبل از خرید کاغذ کرافت برای بسته‌بندی میوه‌ها، به چند نکته مهم شامل جنس کاغذ، ضخامت یا گرماژ کاغذ و همچنین رنگ کاغذ توجه داشته باشید. برای بسته‌بندی میوه در داخل جعبه، از کاغذی با گرماژ 70 گرم استفاده می‌شود. کاغذ با گرماژ 40 گرم به‌عنوان نازک‌ترین نوع کاغذهای کرافت شناخته می‌شود. برای قرار دادن میوه‌ها در داخل جعبه‌های بزرگ و سنگین، از کاغذهایی با ضخامت 130 و 140 گرم استفاده می‌شود. در انتخاب رنگ این نوع کاغذ نیز بهتر است رنگ‌های متمایل به قهوه‌ای را انتخاب کنید. جنس کاغذهای کرافت موجود در بازار به دو مدل خارجی و ایرانی تقسیم می‌شود. انواع خارجی شامل کاغذهای هندی، سوئدی، روسی، اوکراینی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای و نوع داخلی آن کاغذهای پارس، تبریزی و مازندرانی می‌باشد. از بین انواع خارجی، کاغذ هندی کرافت، برای بسته‌بندی میوه‌ها طرفداران بیشتری دارد.


آشنایی با کاربردهای دیگر کاغذ کرافت



  • بسته‌بندی موادغذایی خشک

  • بسته‌بندی موادغذایی چرب

  • بسته‌بندی موادغذایی آبدار و خشک

  • بسته‌بندی موادغذایی آماده

  • بسته‌بندی پوشاک

  • استفاده به‌عنوان کاغذ بیمارستانی

  • استفاده به‌عنوان الگوی خیاطی

  • استفاده برای تولید بروشور

  • استفاده در گل‌فروشی‌ها برای تزئین گل‌ها و گیاهان

  • استفاده به‌عنوان کاغذ طراحی

  • استفاده به‌عنوان کاغذ پایه برای تولید سمباده

  • استفاده در تولید لیوان‌های یک‌بار مصرف


کاغذ کرافت بسته بندی میوه در کاغذ و مقوای طرفه


خرید کاغذ کرافت از گروه کاغذ طرفه


برای خرید انواع مختلف کاغذ کرافت، می‌توانید به سایت گروه تولیدی کاغذ و مقوای طرفه با آدرس اینترنتی https://www.papiere.ir مراجعه کنید. گروه ‌کاغذ طرفه یکی از بهترین گروه‌های قدیمی عرضه‌کننده کاغذ و مقوا در تهران است که فعالیت خود را از سال 1320 آغاز کرد. کاغذ طُرفه علاوه‌بر فروش کاغذهای کرافت، محصولاتی دیگری مانند کاغذ سولفات، کاغذ کاهی، مقوای ایندبرد و مقوای پشت طوسی را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مقوای پشت طوسی برای بسته‌بندی موادغذایی و ماسک کاربرد دارد. از مقوای ایندبرد نیز برای بسته‌بندی بهداشتی موادغذایی، قطعات خودرو و غیره استفاده می‌شود. این مقوا از قابلیت چاپ‌پذیری بالایی برخوردار است. کاغذ کاهی برای استفاده در زیر تخت بیمار کاربرد دارد و به‌صورت بسته‌های 500 عددی یا به شکل کیلویی به فروش می‌رسد. کاغذ سولفات نیز برای تهیه نقشه‌کشی و الگوی خیاطی و بسته‌بندی موادغذایی و پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه سفارش و خرید از کاغذ طرفه با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید.



انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته