ایده های بسته بندی خشکبار صادراتی
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا خشکبار به مجموعه ای از مغزیجات، میوه خشک و تخمه گفته می شود که بسیار مفید و پرطرفدار هستند. ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان خشکبار می باشد. در گذشته معمولا خشکبار را به صورت فله ای و بدون بسته بندی و در نایلون به مشتریان عرضه می کردند ولی امروزه به دلیل مسائل بهداشتی و همچنین جذب مشتری خشکبار را در پک های متنوع عرضه می کنند.
محصولات صادراتی باید در جعبه های خاص و منحصر به فرد بسته بندی شوند تا مورد توجه مشتریان خارجی قرار بگیرند. در طراحی و تولید پک های خشکبار صادراتی باید خلاقیت و نوآوری بکار برد تا بسته بندی ها جذابیت بیشتری داشته باشند. در ادامه می خواهیم چند نمونه بسته بندی خشکبار صادراتی را به شما معرفی کنیم.
انواع بسته بندی های خشکبار
خشکبار معمولا در بسته بندی های مقوایی و کارتنی ارائه می شود، البته اکثر خشکبار صادراتی ابتدا در بسته بندی های مقوایی قرار می گیرند و سپس برای ارسال به کشور مقصد درون کارتن ها(کارتن مادر)چیده می شوند تا حمل و نقل آنها آسان شده و در طی مسیر عرضه، له و پاره نشوند.
جعبه های مقوایی: برای بسته بندی خشکبار با وزن کم از جعبه های مقوایی استفاده می شود. مقواها ورقی یک لایه و نازک هستند که با گرماژ (هر چه گرماژ بیشتر باشد ضخامت و مقاومت مقوا بیشتر خواهد شد) مختلف عرضه می گردند و به دلیل همین یک لایه بودنشان وزن زیادی را تحمل نمی کنند و فقط مناسب بسته بندی محصولات سبک هستند. هر چه گرماژ بیشتر باشد مقاومت مقوا بیشتر خواهد شد.
مقواها انواع متفاوت دارند که شامل ایندربرد، کرافت، گلاسه، تحریر و پشت طوسی می شوند. مقوای ایندربرد سفید رنگ بوده و از نظر بهداشتی مورد تأیید می باشد به همین دلیل بیشتر از این نوع مقوا برای بسته بندی خشکبار استفاده می شود البته باید گفت همیشه در ابتدا خشکبار را درون یک کیسه نایلونی گذاشته و سپس درون جعبه قرار می دهند تا آلودگی ناشی از عوامل مختلف بکاهد همچنین خشکبار را باید در جای خشک و خنک قرار داد تا طعم، بو و مزه آن در طی مسیر تغییر نکند.
جعبه های کارتنی: کارتن ها در انواع مختلف مانند 2لایه (سینگل فیس)، 3 لایه، 4 لایه و 5 لایه تولید می شوند. بکارگیری هر کدام از این کارتن ها بستگی به ابعاد و وزن محصول دارد.
لایه های کارتن از ترکیب ورق مسطح(لاینر) و فلوت تشکیل می شوند، پرکاربردترین ورق ها کرافت، تست، ایرانی نام دارند که از این ورق ها، کرافت جنس محکم و مقاوم تری دارد. از کارتن ها برای بسته بندی خشکبار به صورت فله ای و در وزن های بالا استفاده می شود بسته بندی های کارتنی اکثرا در مدل های چهاردرب و گاهی اوقات به مدل کیبوردی، درب دارویی و ته قفلی تولید و ارائه می گردند.
مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع خشکبار صادراتی
انواع نمونه های بسته بندی خشکبار
برای بسته بندی خشکبار صادراتی باید بهترین نوع و مدل جعبه را در نظر گرفت تا در بازارهای خارجی مورد توجه مشتریان قرار بگیرد. جعبه های خشکبار صادراتی در انواع مدل ها تهیه و تولید می شوند که چند نمونه را به شما معرفی میکنیم.
مدل پنجره ای: برای تهیه این مدل، طلقی پنجره مانند بر روی جعبه قرار می دهند تا محصول درون پک دیده شود این طلق می تواند بصورت یک دست و کامل باشد یا اینکه بشکل چند قسمت پنجره مانند، معمولا جعبه هایی که محصول درونشان دیده می شود برای مشتریان جذابیت بیشتری دارند.
مدل کشویی: در این مدل، جعبه از دو قسمت غلاف و کشو تشکیل می گردد. گاهی این مدل جعبه به صورت دو طبقه و دو کشویی تولید می شود، می توان بعد از مصرف خشکبار پوست آنها را درون کشو قرار داد و سپس دور انداخت.
بسته بندی پاکتی: خشکبار مخصوصا میوه خشک را درون پک هایی از جنس مقوای کرافت بسته بندی می کنند. این پک ها نوستالژی می باشند زیرا در گذشته از این نوع مقواها که قهوه ای رنگ هستند برای بسته بندی خشکبار استفاده می کردند.
بسته بندی های خاص: در این مدل بسته بندی ها میبایست به دنبال طراحی بسته بندی های منحصر بفرد باشیم تا با ایده جدیدی محصول را به بازار ارائه دهیم زیرا تازگی خود موجب جلب توجه میشود.
جعبه های خشکبار صادراتی در نمونه و طرح های جدید، خاص و خلاقانه نیز تولید می شوند، مثلا مدل هایی که جعبه به شکل یک سنجاب یا خرگوش طراحی شده که مشغول خوردن فندق و گردو می باشد، یا مدل جعبه مثلثی، نمونه جعبه ای که به شکل بادام زمینی یا گردو تولید شده و بسیاری مدل های قابل تولید دیگر که می توان تهیه و عرضه کرد.
چاپ و طراحی بسته بندی خشکبار صادراتی
برای چاپ بسته بندی های خشکبار معمولا از چاپ افست استفاده می شود این چاپ شامل چند رنگ است، جعبه های مقوایی قابلیت چاپ بالایی دارند و انجام چاپ افست بر روی آنها بسیار زیبا و جذاب می گردد.
چاپ افست فقط روی مقوا قابل اجراست و نمیتوان آن را بطور مستقیم بر کارتن ها انجام داد به همین سبب این چاپ را ابتدا بر روی مقوا اجرا کرده و سپس مقوای چاپ شده را توسط دستگاه های مخصوص روی کارتن ها می چسبانند که به این فرآیند، لمینت کردن کارتن می گویند.
برای بسته بندی خشکبار صادراتی در وزن بالا باید از کارتن های لمینتی استفاده کرد زیرا هم مقاومت و استحکام خوبی داشته و هم ظاهری زیبا و شکیل دارند. شرکت های تولیدکننده بسته بندی انواع کارتن های لمینتی با کیفیت را در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می کنند که از میان آنها میتوان زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک را نام برد.
برای بسته بندی آجیل و میوه خشک می توان پکی دسته دار تولید کرد تا حمل و نقل آن به آسانی انجام شود. طراحی شکل خشکبار بر روی بسته بندی نیز ایده خوبی می باشد زیرا مشتری با دیدن پک متوجه محتویات درون آن می شود. اکثر مشتریان از حس سردرگمی و ابهام خوششان نمی آید و به دنبال بسته بندی واضح و آشکار هستند وقتی روی یک پک طلق می گذاریم و محتوای درون آن را نشان می دهیم یا اینکه تصویری از محصول بر جعبه طراحی می کنیم برای افراد جذابیت بیشتری داشته و آنها ترغیب به خرید می شوند.
قیمت بسته بندی خشکبار صادراتی
برای محاسبه قیمت بسته بندی خشکبار ابعاد جعبه، جنس و نوع ورق مصرفی، نوع چاپ و تیراژ را در نظر می گیرند و سپس قیمت نهایی را بدست می آورند. تولیدکننده ای در بازار فروش موفق تر است که برای تهیه بسته بندی محصولاتش وقت و هزینه صرف کند و برای نظر مشتری ارزش قائل باشد. طراحی خلاقانه و شیک شاید هزینه بیشتری در برداشته باشد ولی باید بدانید که با طراحی و چاپ خاص، پک شما بیشتر دیده شده و پر فروش می گردد و در نتیجه سود بیشتری بدست خواهید آورد.
هر تولیدکننده می تواند برای بسته بندی محصولش ایده های جدید و خلاقانه بدهد، در این مقاله شما را با چند نمونه از بسته بندی خشکبار آشنا نمودیم ولی باید گفت در تهیه پک خشکبار می توان نمونه و مدل های زیادی را اجرا کرد تا یک بسته بندی خاص و منحصر به فرد شود به خصوص برای پک های صادراتی باید تا حدودی سلیقه و فرهنگ مردم شهر یا کشور مقصد را در نظر گرفت و بسته بندی را نزدیک به سلایق آنها تولید نمود زیرا بکارگیری نشانه ای از سنت و فرهنگ ایرانی نیز می تواند برای مشتریان خارجی جذاب باشد.
انتهای پیام/ ر
انتهای پیام/