دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1401 - 16:07
فیض تأکید کرد؛

لزوم حمایت همه‌جانبه تشکیلاتی و تغییر نگرش مسئولان به نقش روابط‌ عمومی

مهم‌ترین چالش‌های موجود در روابط عمومی‌ها چیست؟مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با بیان اینکه بهترین تبلیغ از زبان دانشجوی راضی شنیده می‌شود، تغییر رویکرد به سمت فضای رقابتی را جدی دانست و بر لزوم حمایت تشکیلاتی و تغییر نگرش مسئولان به نقش روابط‌ عمومی تأکید کرد.
کد خبر : 655397
دانشگاه  آزاد اسلامی واحد سمنان



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سمنان، مصطفی فیض در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان که به ریاست مهدی منصوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد سمنان و با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان، رئیس دبیرخانه هیئت امنای استان، رؤسای واحدهای دانشگاهی و مدیران استانی با محور نقش روابط عمومی در موفقیت سازمانی تشکیل شد، اظهار کرد: نبود پویایی در طراحی تشکیلاتی، خطر مدیریت‌مداری، آمیختگی تشکیلاتی، وجود فضای غیرحرفه‌ای، روزمرگی و درگیری با کارهای عادی و جاری، نداشتن اعتقاد عملی مدیران ارشد به نقش مؤثر روابط عمومی در اقناع و جلب مشارکت‌های عمومی و نداشتن اعتقاد به نقش مدیریتی روابط عمومی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در روابط عمومی است.




بیشتر بخوانید:


برنامه‌ریزی برای حضور دانشگاه آزاد اسلامی در رویدادهای مردمی




وی در بیان راهکارهای مناسب برای حل چالش‌های روابط عمومی و برون‌رفت از وضعیت موجود، تغییر نگرش مسئولان به نقش روابط‌عمومی و حمایت همه‌جانبه تشکیلاتی مادی و معنوی از روابط عمومی را در اولویت دانست و ادامه داد: به‌کارگیری مدیران کاردان، متخصص، بااخلاق و هنرمند، ایجاد انگیزه و خروج روابط عمومی‌ها از موضع انفعالی به فعال، گذر از روابط عمومی سنتی به سمت روابط‌عمومی دیجیتال یا الکترونیک، فراهم‌سازی زمینه برای پاسخگویی به افکار عمومی به‌عنوان بزرگ‌ترین قدرت نامرئی در جریان سازی‌های اجتماعی و فرهنگی، بهبود روابط درون و برون‌سازمانی، برنامه‌مند شدن روابط عمومی‌ها تحت نظام یکپارچگی و... از مهم‌ترین راهکارها برای حل چالش‌های روابط عمومی است.


دبیر شورای روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از اقدام برای طراحی برنامه استراتژیک ارتباطی روابط عمومی در این استان خبر داد و در تشریح ویژگی‌های این برنامه گفت: برنامه‌ریزی کاربردی در روابط عمومی شامل یک گام اساسی، چهار گام فرایندی و ۱۴ مرحله کلیدی است که با رویکرد حل‌مسئله و مشکلات ارتباطی دانشگاه ارائه می‌شود.


فیض گام اساسی این برنامه را تثبیت جایگاه و نقش ویژه روابط عمومی در تشکیلات دانشگاه دانست و بیان کرد: مسئله‌یابی، طرح‌ریزی برنامه، اجرا و ارزیابی، گام‌های چهارگانه در طراحی و اجرای برنامه استراتژیک روابط عمومی در این استان است.


وی با تأکید بر لزوم شناخت و تحلیل درست رفتار رقبا، تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از بازار بدون رقابت به بازار رقابتی را جدی قلمداد و اظهار کرد: مطالعه و شناخت نقاط ضعف و قوت خود و رقبا می‌تواند تأثیر شگرفی در طراحی برنامه‌ها و پیام‌های ارتباطی بگذارند.


این مقام مسئول بیان کرد: واحدهای دانشگاهی امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها و تشکیل شورای راهبردی جذب دانشجو مرکب از افراد توانمند، باتجربه و دلسوز با تأمین بودجه مشخص هستند.


مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اشاره به این نکته که بهترین تبلیغ از زبان مشتری راضی شنیده می‌شود تشکیل کمیته‌های تخصصی برای ارتقای رضایتمندی دانشجویان فعلی را خواستار شد و بر لزوم بررسی، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های زیرساختی پشتیبانی تبلیغی و تشویقی تأکید کرد.


انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته