دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام خداجویان در گفتگو با آنا:

«مهرواره هوای نو» موجب ارتقای فعالیت هیأت‌ها می‌شود

«مهرواره هوای نو» موجب ارتقای فعالیت هیأت‌ها می‌شود
داور رشته محصولات هیأت بخش تولیدات مهرواره هوای نو گفت: در فضاهای رقابتی و جشنواره‌ای است که فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی سنجیده می‌شود، این روند مفید است، زیرا هیأت‌ها احساس می‌کنند که دیده و سنجیده می‌شوند و این فضای رقابتی برای بالا بردن سطح فعالیت‌ها مفید است.
کد خبر : 852163

حجت‌الاسلام مهدی خداجویان داور رشته محصولات هیأت بخش تولیدات مهرواره هوای نو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهارداشت: دومین دوره «مهرواره هوای نو» بناست در چهار بخش شامل نهاد هیأت، ارکان هیأت، تولیدات هیأت و فراهیأت برگزار شود که حجت‌الاسلام صادقی آرمان مدیر بخش تولیدات هیأت است.

** جزئیات محور تولیدات محتوایی هیأت

وی افزود: بخش تولیدات هیأت در سه محور برگزار خواهد شد. محور تولیدات محتوایی هیأت، بخش اول است. در هیأت، تولیدات محتوایی و معارفی داریم که موجب رشد هیأت می‌شود که در دو رشته مکتوبات و سایر مکتوبات بررسی می‌شود. آثار نویسندگان و اهل قلم عضو هیأت یا مرتبط با هیأت در بخش مکتوبات بررسی می‌شود. در سایر تولیدات نیز نشریات و فصلنامه‌‌ها و مقالات و پژوهش‌های تولید شده توسط هیأت‌ها مدنظر است.

** محور دوم محصولات هیأت‌هاست

وی گفت: محور دوم ما محصولات هیأت‌هاست. هیأت‌ها برای خود محصولات فرهنگی و دینی دارند که این محور دارای پنج رشته است. رشته تولیدات فضاسازی محیطی شامل مثل پرچم و کتیبه یا ریسه تزیینی و سازه‌های فضاسازی، رشته تولیدات کاربردی هیأت مانند محصولات پوشیدنی، هدایا و ...، رشته تولیدات رسانه‌ای مانند کلیپ‌ها، نماهنگ‌ها و تبلیغات صوتی و تصویری، رشته بازی و سرگرمی و رشته تولیدات نرم‌افزارها و سکوها یا همان پلتفرم‌ها که هیأت‌ها ایجاد کردند، از رشته‌های این محور است.

** محور سوم تولیدات برای هیأت

خداجویان محور سوم را تولیدات برای هیأت معرفی کرد و گفت: دو محور قبلی تولیدات هیأت‌ها برای خودشان بود، اما در این محور تولیداتی مدنظر است که نهادها و موسسات و افراد برای هیأت‌ها دارند. رشته‌های تولیدات آموزشی و پژوهشی، رشته تولیدات فضاسازی محیطی، رشته تولیدات کاربردی مانند بازی و سرگرمی، رشته تولیدات نرم‌افزارها و سکوهای رسانه‌ای، رشته‌های این محور سوم است.

** چه کسانی مخاطب رشته محصولات هیأت هستند؟

داور بخش تولیدات مهرواره هوای نو درباره فعالیت این بخش گفت: در حوزه محصولات به آثاری که مرتبط با محصولات فضای هیأت است، می‌پردازیم. مثلأ کسی که بیرقی یا پرچمی، نمادی، وسیله سرگرمی، لباسی و... که مرتبط با هیأت است، تولید کرده است، در این بخش مدنظر ماست.

وی روند برگزاری مهرواره را فرآیندی مثبت عنوان کرد و افزود: مهرواره هوای نو فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن و تجلیل هیأت‌های دور افتاده و کمتر دیده شده است و این باید در رسانه‌ها بیشتر مورد توجه باشد.

** هوای نو موجب ارتقای فعالیت‌ هیأت‌های مذهبی می‌شود

خداجویان در پایان تشریح کرد: در فضاهای رقابتی و جشنواره‌ای است که می‌شود فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی را سنجید و این روندی مثبت و مفید است، زیرا هیأت‌ها احساس می‌کنند که دیده و سنجیده می‌شوند و این فضای رقابتی برای بالا بردن سطح فعالیت‌ها مفید است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب