دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری جشنواره فیلم فجر

انتقاد «زاپاسی‌ها» از کیفیت صدای سالن برج میلاد

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «زاپاس» کاری از برزو نیک نژاد که به سودای سیمرغ سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است، ظهر جمعه -15 بهمن- در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
کد خبر : 65514

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نیک‌نژاد کارگردان فیلم سنیمایی«زاپاس» در ابتدای این نشست با اشاره به مشکلات صوتی سالن اعلام کرد: «شب گذشته خودم پایان فیلم را ندیدم اما از همینجا از تمام مسانی که مشکلات موجود را تحمل کردند تشکر می‌کنم. در سینمای قصه گو باید روایت‌ها شنیده شود که خودم این صدا را نشنیدم.»


وی همچنین با بیان این‌که قطعاً این فیلم سینمایی مشکلاتی دارد و وی قصد ندارد نقایص فیلم را بخاطر اشکالات صوتی معرفی کند، تصریح کرد: «پیش از این فیلم دیگری به نام «ناخواسته» ساختم که کاندیدای سیمرغ هم شد اما هنوز اکران نشده است. در این فیلم سعی کردیم تمام ارزش‌های سینمایی حفظ شود اما واقعا به مخاطب عام فکر کردم چرا که سینما با مخاطب زنده است. به هر حال مخاطب عام ولی نعمت همه ما است و پس از آن باید مخاطب خاص را هم مدنظر داشت. »


وی در سخنانش خطاب به حاضران در نشست خبری اظهار کرد: «تمام تلاشم را کردم که این اتفاق رخ دهد و اکنون با توجه به وضعیت صدای فیلم در برج میلاد، فکر می کنم اگر این فیلم را در سالن دیگری تماشا کنید، شاید نظرتان درباره فیلم کمی تغییر کند.»


نیک‌نژاد درباره انتقادهایی مبنی بر شباهت فیلم «زاپاس» با «دردسرهای عظیم» گفت: « برای من این حق را قائل شوید که چنین موضوعی را قبول نکنم زیرا «دردسرهای عظیم» با این فیلم تفاوت‌های بسیاری دارد. لحظه به لحظه این دو اثر متفاوت است. این دو اثر بازیگران مشترکی دارد که اگر این انتقاد به همین خاطر است، بحث دیگری است.»


سید امیرپروین حسینی تهیه کننده فیلم «زاپاس» درباره قطع صدا در برخی صحنه‌های فیلم به این نکته اشاره کرد که فیلم را در سینماهای دیگری دیده است و در نهایت تعجیب کیفیت صدا در کاخ جشنواره مناسب نیست.


وی مهم‌ترین کار دنیا را شاد کردن مردم ایران معرفی کرد و در ادامه اظهار کرد: «زمانی که این فیلمنامه را به من دادند فیلم قبلی‌ام اکران نشده بود و زمان ساخت فیلم جدیدم نبود، اما آنقدر فیلمنامه و انگیزه کارگردان قوی بود که نتوانستم مقاومت کنم.»


تهیه کننده فیلم «زاپاس» با اشاره به این‌که از دو سال پیش تماس‌های زیادی با علیرضا تابش داشته است اما هیچوقت نتوانسته حتی وی را ببیند چه رسد به اینکه وامی بگیرد، افزود: «در زمان ساخت فیلم به کارگردان فیلم همواره تاکید می‌کردم که نگران مباحث مالی نباشند، زیرا معتقدم این فیلم در اکران حق خود را خواهد گرفت.»


وی همچنین بیان کرد: «اگرچه قرار نیست فیلم سینمایی «زاپاس» پرفروش‌ترین فیلم سال شود اما به نظر من در اکران موفق خواهد بود. البته شاید زمان فعلی فیلم تا حدودی طولانی باشد و آن را کوتاه کنیم، اما قطعا اگر شرایط تولید در بخش خصوصی نبود، این فیلم با کیفیت بالاتری ساخته می شد.»


شبنم مقدمی نیز درباره نقشی که در فیلم «زاپاس» بازی کرده است گفت: «معمولا سعی می کنم نقش‌های متفاوتی انتخاب کنم و فکر می‌کنم این نقش هم تا حدی با نقش زنان شهری متفاوت بود. با وجود این‌که تفاوت چندانی با جواد عزتی ندارم اما اینکه در این فیلم نقش مادر او را بازی کردم برایم جذاب و جالب بود.»


وی در بخشی از سخنانش ضمن اشاره به علاقه‌ای که به فیلم «زاپاس» دارد از حاضران در نشست رسانه‌ای خواست که این فیلم را یک بار دیگر با صدای مناسب ببینند.


وی در انتقاد به مشکلات صوتی سالن برج میلاد تصریح کرد: «با اینکه خودم دیالوگ‌ها را گفته بودم، برای شنیدن صدا باید دقت زیادی می کردم و این مشکل باعث ناراحتی من شد. اینجا کاخ جشنواره است و نباید مشکلی وجود داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد و همه ما به همین دلیل ناراحت هستیم.»


احمد مهرانفر به عنوان یکی دیگر از بازیگران این فیلم سینمایی درخصوص تاثیر مشکلات صوتی بر کیفیت اثر و جذب مخاطب گفت: «افراد زیادی با مطالبی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود خوب بودن یا بدبودن آثار را ارزیابی می‌کنند، متأسفانه کیفیت صدا در برج میلاد به قدری بد بود که من حتی شب گذشته نتوانستم بخوابم. »


وی با اظهار علاقه‌مندی‌اش نسبت به فیلم و فیلمنامه افزود: «شاید به دلیل اسن‌که همه در جشنواره درگیر شتاب هستند خیلی فرصت نکرده‌اند تا به مسائل فنی توجه کنند. امیدوارم بابت این مسئله که از موضوعات مهم است تدبیری اندیشیده شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته