لزوم حمایت بیمه ای و مالیاتی از تولیدات دانش بنیان
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری آنا درباره علت عدم ارتباط صنایع و شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: تولید دانش بنیان به تنهایی و بدون پشتوانه نمی تواند راه به جایی ببرد بلکه باید در کنار آن شرکت های بیمه ای و سیستم های مالیاتی و مشوق های مختلف وجود داشته باشد تا صنایع از این شرکت ها و تولیدات آنها پشتیبانی کنند.
وی در ادامه بیان کرد: باید قوانین مخل موجود در کشور که باعث می شود این ارتباط به خوبی برقرار نشود هم از بین برود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد : وقتی یک شرکت دانش بنیان یک کالایی را برای اولین بار تولید می کند باید دستگاههای اجرایی با ترک تشریفات این کالا ها را از آنها خریداری کنند.
این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: اگر کالایی تولید میشود که دانش بنیان است و قرار است در شرکتی استفاده شود باید مورد حمایت های بیمهای قرار بگیرد تا این صنایع اطمینان داشته باشند و آن کالا را خریداری کنند.
این نماینده مجلس یازدهم افزود: موسسات استاندارد باید استانداردهای لازم برای شرکت های دانش بنیان را داشته باشند و این پشتیبانی ها و حمایت هاست که باعث می شود محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان کل کالا مورد استفاده صنایع قرار بگیرد اگر این حمایت ها انجام نشود این شرکتها به تنهایی نمیتواند تولیدات خود را در کشور به فروش برسانند.
قادری در ادامه گفت: باید مجموعه های مختلف مثل دولت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت این حمایتها را پیشبینی کنند تا تولیدکننده کالایش را به راحتی به فروش برساند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته این حمایت ها هم نیاز به منابع مالی دارد و اگر این حمایت ها کنار هم قرار بگیرد این محصولات می تواند وارد بازار شود.
وی افزود: مشاهده میشود که کالایی که تولید داخل می شود بلافاصله واردات کالای مشابه خارجی به کشور محدود می شود ولی محدودیت یکباره در صورتی که کل نیاز بازار توسط این شرکت تامین می شود باعث ایجاد یک جو منفی در بازار داخل بر علیه این شرکتها می شود و نباید به این شکل عمل شود باید به گونهای باشد که متناسب با تولیدی که این شرکتها دارند این باره داد محدود شود نه اینکه به طور کلی جلوی واردات این محصولات گرفته شود.
قادری گفت: ممنوعیت واردات میتواند جو بدی علیه این شرکتها ایجاد کند و از سوی دیگر تا زمانی که کالاها دوره آزمایشی و تست خود را نگذرانده باشند بازار را در اختیار این شرکتها گذاشتند ممکن است موجب بی اعتمادی و سلب به اطمینان به این شرکتها شود.
انتهای پیام/
انتهای پیام/