دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1401 - 01:35
علی قارداشی در گفت‌وگو با آنا:

تنیس روی میز بیشترین عضو را در فدراسیون جهانی دارد/ نیم‌نگاهی به مدال بازی‌های آسیایی داریم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: معیار تخصیص بودجه مجلس به فدراسیون‌های ورزشی چه بوده و باید در تمامی زمینه‌ها کار کارشناسی صورت بگیرد.
کد خبر : 652619
مهرداد علی قارداشی

مهرداد علی قارداشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، ضمن تشکر بابت تخصیص بودجه ۲ میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی به فدراسیون تنیس روی میز اظهار کرد: اینکه فدراسیون ما در میان ۲۸ فدراسیونی قرار گرفته که از سوی مجلس بودجه گرفته باعث خوشحالی است اما متر و معیار پرداخت بودجه چه بوده است؟ از هر جنبه نگاه کنیم ملاک‌های مختلفی وجود دارد از جمله تعداد اعضای هر فدراسیون، مدال‌های جهانی، کسب کرسی‌های بین‌المللی و حفظ آنها، حضور داور در مسابقات آسیایی و جهانی و ... . تنیس روی میز به همراه کشتی و دوچرخه‌سواری تنها فدراسیون‌های ایران بودند که در المپیک توکیو داور داشتند. از سویی دیگر باید کرسی بین‌المللی بر اساس ارزش قاره‌ای و جهانی هر ورزش بررسی شود. قدرت اول تنیس روی میز جهان آسیا شمرده می‌شود و وقتی من دبیرکل آسیا هستم بنابراین مسئولیت مهمی نصیب نماینده‌ای از ایران شده است.


وی ادامه داد: ۴۵ سال است در تنیس روی میز هستم و برای نخستین بار است که پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا، ایران در دومین دوره متوالی دو نماینده داوری در بازی‌هایی آسیایی دارد. حالا که در هانگژو نیز نماینده داوری داریم، دیگر فدراسیون‌ها آمار دهند در مهم‌ترین بازی‌های ورزشی قاره، داور اعزامی دارند و بر اساس تعداد داور مقایسه‌ای صورت گیرد و امتیاز داده شود. همچنین در زمینه کرسی آسیایی و جهانی، و دیگر موارد مقایسه صورت بگیرد چون فقط اعزام ورزشکار دلیل بر موفقیت یک فدراسیون نیست. ۷۴ سال از اولین حضور ایران در المپیک می‌گذرد و بررسی کنیم چند داور زن ایرانی در این رقابت‌ها قضاوت کرده‌اند. پیشرفت تنها مدال‌آوری نیست. فدراسیون تنیس روی میز در مقایسه با دیگر فدراسیون‌ها، پرعضوترین در فدراسیون جهانی خود است و بیشترین کرسی را دارد. رتبه یک عضویت را در بین ۲۲۶ کشور دنیا داریم و تنها فدراسیون توپی و راکتی هستیم که هر دوره سهمیه المپیک می‌گیریم.


رئیس فدراسیون تنیس روی میز خاطرنشان کرد: رشته‌ای که در آن قبول مسئولیت کردم ششمین ورزش مقبول دنیا محسوب می‌شود. در فدراسیون جهانی ریاست یکی از کمیته‌ها را داریم و در داوری هم سیمین رضایی در المپیک قضاوت کرده و در بازی‌های آسیایی حضور دارد. ضمن اینکه او تا بالاترین مراحل بازی‌ها حضور داشته و به عنوان سرداور می‌تواند به قضاوت بدون شبهه مسابقات نمایندگان کشورمان کمک کند. تعداد مدال‌های تنیس روی میز در بخش‌های انفرادی، دوبل و میکس دوبل مردان و زنان است و با توجه به قدرت آسیایی‌ها ارتقا در بخش داوری و دیگر کرسی‌های بین‌المللی اهمیت دارد و باید کار کارشناسی شود. زمانی که به عنوان دبیر فدراسیون در زمان ریاست شاهرخ شهنازی حضور داشتم سه داور «بلوبج» داشتیم و پس از سه سال و ۶ ماه که بازگشتم تنها یک داور مانده بود و الان هشت داور «بلوبج» داریم. داورانی که به زبان انگلیسی در فهم، تکلم و نگارش مسلط هستند.




بیشتر بخوانید:





علی قارداشی با اشاره به اهداف فدراسیون تنیس روی میز در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: در دوره گذشته نوشاد عالمیان به مدال برنز رسید و برای تکرار چنین مدالی کار بسیار سختی داریم. در بخش انفرادی بازی‌های المپیک صددرصد مدال‌ها به بانوان آسیایی رسیده و در مردان هم ۹۰ درصد مدال‌ها به این قاره اختصاص یافته است. نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی از نفرات آماده تنیس روی میز ایران هستند. در انفرادی کار بسیار سختی داریم و ناامید نیستیم. در بخش تیمی هم نیم‌نگاهی به کسب مدال داریم. در دیگر رده‌های سنی از نونهالان تا توجوانان و جوانان عملکردهای بسیار خوبی داشتیم. نوید شمس با درخشش در مسابقات استار کانتندر در آسیا، آفریقا و اروپا رده سوم جهانی را به دست آورده است. در بخش بانوان هم برای اولین بار مدال برنز گرفتیم. امید زیادی داریم تا در بزرگسالان هم بتوانیم نتایج بهتری بگیریم و به تمامی بازی‌ها از جمله مسابقات هانگژو با جدیت نگاه می‌کنیم.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته