دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1401 - 09:49
با حضور دانشگاهیان؛

سامانه برخط امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر رونمایی شد

سامانه جدید برخط درخواست‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر(سادا) با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه رونمایی شد.
کد خبر : 651450
واحد بوشهر

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بوشهر، مراسم رونمایی از سامانه امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با نام اختصاری (سادا) با حضور رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، اعضای هیئت رئیسه، رؤسای دانشکده‌ها و کارشناسان آموزشی برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


از رونمایی ۵ محصول فناورانه تا برگزاری ۷۰ رویداد، کارگاه و وبینار




مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در این مراسم با اشاره به سابقه درخشان تولید نرم‌افزارهای مختلف، این دانشگاه را از پیشروترین واحدهای دانشگاهی در عرصه IT برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از نخستین واحدهای دانشگاهی بود که اواخر دهه ۷۰ برای نخستین‌بار از سامانه برخط امور دانشجویی در انجام انتخاب واحد و اعلام نمرات استفاده کرد.


سامانه برخط امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر رونمایی شد


وی با توضیح نحوه عملکرد سامانه برخط امور دانشجویی عنوان کرد: دانشجویان در این سامانه تمامی درخواست‌های دانشجویی خود را به صورت برخط به دانشگاه ارسال خواهند کرد و دانشجو می‌تواند مراحل چرخش درخواست خود در بخش‌های مختلف دانشگاه را از ابتدا تا انتها به صورت آنلاین پیگیری و مشاهده کند.


عضو کارگروه موضوعی کامپیوتر و IT دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این سامانه قابلیت ارتقا و تغییر حالت با توجه به نیاز هر مرکز و واحد دانشگاهی را دارد، تبیین کرد: این سامانه امکان ارسال مرحله به مرحله پیامک به شخص درخواست‌کننده را دارد و همچنین امکان آمارگیری از تعداد درخواست‌ها به تفکیک شخص ارسال‌کننده، حوزه دریافت‌کننده و نفر پاسخگو وجود دارد.


مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مدنظر درباره نرم‌افزارهای برخط، امنیت آنان است، تشریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم در این باره انجام شده است به نحوی که قابلیت استعلام صحت گواهی صادر شده بدون مراجعه به دانشگاه و انجام مکاتبات مرسوم با ضریب اطمینان بسیار بالا وجود دارد.


پناه متذکر شد: امکان تعیین سطح دسترسی برای افراد و حوزه‌های مختلف میسر بوده و تمام مراحل انجام امور مربوط از درخواست تا درج شماره و ممهور شدن به صورت آنلاین مهیاست و در این حالت حجم زیادی از دیتا بیس اشغال نمی‌شود و بایگانی فایل‌ها نیز ساده‌تر خواهد بود.


سامانه برخط امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر رونمایی شد


وی با بیان اینکه گاهی در روند انجام امور دانشجویی نیاز به مدرک خاصی از دانشجوست که باید رؤیت شود، متذکر شد: امکان آپلود و ارسال فایل از طرف درخواست‌کننده وجود دارد.


عضو کارگروه موضوعی کامپیوتر و IT دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، ارسال درخواست‌های صادر شده به بایگانی پرونده دیجیتال درخواست‌کننده را از دیگر محاسن این نرم‌افزار معرفی کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم بیان کرد: این یک شروع مطلوب برای مکانیزه کردن امور مختلف دانشگاه در راستای طرح تحول و تعالی و رویداد گام دوم دانشگاه است.


سروش حیدری سنگستانی با تأکید بر ایجاد تغییرات در راستای بهبود ارائه خدمات با کیفیت تبیین کرد: در این روش ضمن اطمینان دادن به دانشجو برای انجام غیرحضوری شخص در دانشگاه ضمن افزایش رضایت‌مندی و ایجاد آرامش خاطر امکان اطلاع یافتن دانشجو از روند لحظه به لحظه درخواست خود میسر است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته